۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۶۱۸۴۴
از سوی جنبش امل؛

مراسم بزرگداشت شهید صدر در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جنبش امل لبنان به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمدباقر صدر مراسم بزرگداشتی را در منطقه جبل عامل این کشور برگزار کرد.
شهيد آيت‌الله محمدباقر صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش امل لبنان به مناسبت سالگرد استشهاد آیت الله سید محمدباقر صدر، روز گذشته مراسم باشکوهی را در منطقه جبل عامل لبنان با حضور حجت الاسلام ماهر حمود امام جمعه مسجد قدس، خلیل حمدان عضو هییت رییسه جنبش امل لبنان و سایر شخصیت های لبنانی برگزار شد.


در این مراسم شیخ ماهر حمود با اشاره به شخصیت دینی و فکری حضرت آیت الله محمد باقر صدر و تالیفات او در زمینه های مختلف از جمله مباحث دینی و فلسفی اظهار داشت: دلیل شهادت این عالم گرانقدر به دست صدام حسین، اندیشه‌های وحدت گرایانه و ظلم ستیزانه وی بود.

 

وی ادامه داد: شهید صدر از جمله کسانی بود که برای وحدت جهان اسلام اهمیت زیادی قایل می شد. وی در طول دوران زندگی با برکت خویش تلاش زیادی را برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت مبذول داشت.

 

امام جمعه مسجد قدس با اشاره به اوضاع بغرنج در سوریه و نیاز تقویت اتحاد در منطقه تاکید کرد: چگونه می‌توان پذیرفت که تروریست‌های مزدور که در سوریه دست به هر جنایتی می‌زنند، به نفع امت اسلامی عمل می‌کنند؟ این در حالی است که این تروریست‌ها ارتباط تنگاتنگی با آمریکا دارند و تنها به پیشبرد منافع آن کمک می‌کنند.

 

در ادامه خلیل حمدان عضو هییت رییسه جنبش امل لبنان با تمجید از شخصیت والای شهید صدر عنوان داشت: تالیفات شهید محمد باقر صدر کمک زیادی را به رد شبهات دشمنان اسلام کرد و توانست به واسطه اندیشه غنی خود دستاوردهای زیادی را برای عالم اسلام به دست آورد.

 

وی افزود: این شهید از کسانی بود که اهمیت زیادی را برای قضیه فلسطین قایل و همواره خواهان اهتمام بیشتر مسلمانان برای کمک به ملت مظلوم فلسطین بود.

 

حمدان، اندیشه های وحدت طلبانه شهید صدر را الگوی مناسبی برای امت اسلامی دانست و خواستار تقویت وحدت و کنار گذاشتن طایفه گری در جوامع اسلامی شد./983/ب902/د

ارسال نظرات