۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۶۲۰۲۷

خشم مسلمانان پاکستان از ممنوعیت استفاده از مذهب در تبلیغات انتخاباتی

خبرگزاری رسا _ تصمیم کمیسیون انتخابات پاکستان مبنی بر ممنوعیت استفاده از مذهب در تبلیغات انتخاباتی این کشور خشم بسیاری از مردم و احزاب اسلامی را برانگیخته است.
منع استفاده از مذهب در تبليغات انتخاباتي پاکستان

 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، ممنوعیت استفاده از مذهب در تبلیغات انتخاباتی پاکستان موجی از خشم را در میان احزاب اسلامی این کشور برانگیخته است.


عبدالغفور حیدری، دبیرکل جمعیت علمای اسلام که یکی از دو حزب مهم اسلامگرا در پاکستان است در این باره گفت: پاکستان به نام دین (اسلام) به وجود آمد، چرا کسی که به نام دین قصد دارد رای مردم را به دست آورد باید از انتخابات محروم شود؟ این کاملا غیرمنطقی بوده و پذیرفتنی نیست.


طبق اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان کاندیداهایی که به نام دین، فرقه یا جنسیت اقدام به تشکیل ستاد انتخاباتی می کنند از حضور انتخابات محروم می شوند.


دبیرکل جمعیت علمای اسلام افزود: تصمیم کمیسیون انتخابات در تناقض آشکار با قانون اساسی پاکستان است که خود اسلامی است و در آن قید شده است که هیچ قانونی که مخالف اسلام باشد نمی تواند در کشور اجرا شود.


حزب جمعیت علمای اسلام و سایر احزاب مذهبی با ارسال نامه ای به کمیسیون انتخاباتی خواستار لغو این تصمیم شدند.


عبدالغفور حیدری تاکید کرد: ما نیز با سوءاستفاده از تبلیغات فرقه ای، زبانی و قبیله ای و به دست آوردن رای مردم مخالف هستیم اما کسب رای مردم با استفاده از دین در تبلیغات یکی از حقوق دموکراتیک ما است که با قانون اساسی اسلامی پاکستان نیز تناقضی ندارد./990/ب902/د

ارسال نظرات