۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۰۵۶

تلاش آمریکا برای کودتا علیه دولت جدید در ونزوئلا

خبرگزاری رسا ـ آمریکا با حمایت از جریان‎های راستگرا و هنریکه کاپریلس نامزد شکست خورده ریاست جمهوری در صدد کودتا علیه دولت جدید و به قدرت رسانده کاپرلس است.
انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آمریکا که امید خود را برای نفوذ در ونزوئلا با پیروزی مادورو ناکام می بیند با حمایت از جریانهای راستگرا و هنریکه کاپربلس، نامزد شکست خورده انتخابات درصدد کودتا علیه این دولت است.


واکنش و تنش‎های بین جریان‎های چپگرا و راستگرا به حدی بالا گرفته است که حداقل 7نفر کشته و 61نفر دیگر به شدت زخمی شدند.


این تنش‎ها از زمانی شروع شد که هنریکه کاپریلس رهبر جریان مخالفان دولت ونزوئلا نتیجه انتخاباتی روز یکشنبه گذشته را قبول نکرد و از طرفداران خود خواست به خیابان‎ها بیایند، مسأله ای که پس از شکست کاندیداهای مورد حمایت آمریکا در کشورهای مختلف رخ می دهد.


این درگیری‎ها سبب شد که نیکولاس مادورو رییس جمهور جدید ونزوئلا به مکانی امن پناه برده و از طرفداران دولت بخواهد که در حمایت از او به خیابان‎ها بیایند.


دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد که در پی درگیری‎ها چند روز گذشته بیش از 135نفر از اغتشاش‎گران بازداشت شدند.


آمریکا پس از شکست هنریکه کاپریلس در صدد کودتا علیه دولت ونزوئلا است به همین علت به صورت آشکار از گروهای مخالف دولت ونزوئلا و جریان‎های راستگرا حمایت می‎کند و امید دارد که بتواند نامزد شکست خورده انتخاباتی خود را به کرسی ریاست جمهوری این کشور بنشاند.


اکثر رؤوسای جمهوری ونزوئلا تا پیش از دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز رییس جمهور فقید این کشور با کودتا علیه دولت به قدرت می رسیدند.


نیکولاس مادورو قرار است تا 2 روز آینده به عنوان رییس جمهور جدید این کشور قسم یاد کند.


شبکه خبری المیادین با انتشار خبری اعلام کرد که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران فردا برای حضور در مراسم سوگند ریاست جمهوری مادور رییس جمهوری منتخب مردم ونزوئلا به کاراکاس سفر می کند.
/994/ب901/د

ارسال نظرات