۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۳۴
دوشنبه 29 آوریل؛

جلسه دوم محاکمه شیخ نمر برگزار می شود

خبرگزاری رساـ دادگاه کیفری رژیم آل سعود از برگزاری جلسه دوم محاکمه شیخ نمر عالم شیعی عربستان در روز دوشنبه 29 آوریل خبرداد.
شيخ نمر باقر النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از سایت الوعی نیوز، دادگاه کیفری عربستان سعودی، زمان جلسه دوم محاکمه شیخ نمر باقر آل نمر، روحانی مبارز عربستانی را روز دوشنبه 29 اوریل جاری اعلام کرد.

 

دادستان کل عربستان در جلسه نخست محاکمه که دوشنبه 25 مارس گذشته برگزار شد، خواستار اعدام این روحانی مبارز به اتهام کمک به تروریست‌ها، تحریک جهت اغتشاش و محاربه شد.

 

جلسه اولیه محاکمه شیخ نمر که به صورت مخفیانه و بدون آگاهی شهروندان عربستان صورت گرفت موج عظیمی از اعتراضات و تظاهرات را در میان محافل اسلامی داخلی و خارجی به وجود آورد که بیشتر ملت‎های کشورها مانند هند، یمن، پاکستان، نیوزلند، آمریکا، و ملت‎های حاشیه خلیج فارس صدور حکم اعدام شیخ نمر را از سوی دادگاه کیفری عربستان را محکوم و خواستار آزادی فوری این عالم عربستانی شدند.

 

دادستان کل عربستان سعودی، شیخ نمر باقر النمر را به اتهام تحریک شهروندان عربستانی علیه نظام آل سعود در خطبه‎های نماز جمعه و فتنه انگیزی و اخلال در وحدت ملی و عدم وفاداری به نظام و توهین به حکام عرب بازداشت کرده است.

 

این عالم عربستانی با خطبه‏های سیاسی مخالف نزاع‎های طایفه‎ای و خواهان عدالت و قانون که آزادی و حقوق شهروندان را تضمین می کند مشهور است؛ شیخ نمر همچنین بارها در خطبههای عمومی تظاهرکنندگان شرق عربستان را از درگیری و خشونت و اصرار به تظاهرات مسالمت آمیز حتی زمانی که تعداد بسیاری از شهروندان عربستانی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی عربستان سعودی زخمی  یا شهید می‎شدند، برحذر میکرد.

گفتنی است مراجع دینی و فعالان سیاسی و اجتماعی در ایران، عراق، پاکستان، لبنان، کشورهای اسلامی بیانیههایی صادر و رژیم آل سعود را از هرگونه حماقت علیه شیخ نمر برحذر کرده اند./9456/ب902/د

ارسال نظرات