۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۶۲۴۱۷

شیخ عیسی قاسم به اتهامات منتشر شده در روزنامه‎ها علیه خود پاسخ داد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین به برخی اتهامات منتشر شده علیه وی در برخی روزنامه‎های این کشور پاسخ داد.
آيت الله عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد از انتشار خبرهای کذب از سوی برخی رسانه ها علیه علما و انقلابیان به شدت انتقاد کرد و گفت: اسلام بر صداقت، دقت علمی، امانتداری، عدالت و انصاف حتی با دشمن تأکید می ورزد، ولی متأسفانه برخی مسلمانان راه دیگری را در پیش گرفته اند.

 

وی افزود: برخی رسانه و قلمهای مسلمانان در بدترین شرایط اخلاقی قرار دارند و تأسف آورتر این است که این افراد در جایگاه های اسلامی قرار دارند و به نام اسلام سخن می گویند.

 

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به اتهام زنی برخی روزنامه های بحرینی به وی، تصریح کرد: روزنامه الخلیج پس از انفجار تروریستی عنوان کرد که یکی از جریانهای اسلامی از سخنان بنده در خطبه های نماز جمعه به عنوان عامل اصلی این انفجار سخن گفته است. روزنامه الخلیج نیز اتهام مشابهی به بنده وارد ساخته و سخنان من را عامل ناامنی در کشور می داند.

 

رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: نوارهای صوتی و نوشته های خطبه نماز جمعه بنده موجود است و هیچ یک از ادعاهای بالا در این سخنرانی ملاحظه نمی شود. من در نماز جمعه هفته پیش از خداوند متعال به دلیل اینکه بحرین در حالت انفجار امنیتی قرار نگرفته است، سپاسگزاری کردم.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز در بحرین تأکید کرد و ادامه داد: جنبش مردمی در بحرین به صورت سیاسی، اصلاح طلبی و مسالمت آمیز آغاز شد و به همین صورت نیز ادامه می یابد. تظاهرات نیز بدون ابزار قتل و خونریزی برگزار می شوند و حتی اجازه سنگ پرانی را نمی دهیم.

 

خطیب جمعه شهر دراز، آزادی علما و انقلابیان را خواستار شد و خاطر نشان ساخت: علما و نمادهای سیاسی شریف بحرینی نظیر شیخ محمد حبیب المقداد، حسن مشیمع، عبدالوهاب حسین و عبدالجلیل السنکیس همچنان در زندان به سر می برند و حتی به درمان آنان نیز توجهی نمی شود./980/ب901/د

ارسال نظرات