۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۶۲۶۱۴

تقدیر نخست وزیر عراق از موضع گیری‌های دلسوزانه آیت‌الله سیستانی

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق موضع گیرهای آیت‌الله سیستانی را دلسوزانه و پدرانه توصیف کرد و آن را در موفقیت و حضور مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت خواند.
نوري مالکي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری مالکی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای با تشکر از حضور ملت در دومین مرحله انتخابات شوراهای استانی که در 12 استان عراق برگزار شد، گفت: از ملت شجاع عراق که به رغم  تهدیدهای تروریست‌ها از انتخابات استقبال کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم و بدون شک این امر بیانگر هوشیاری و بیداری مردم برای ایجاد کشوری قانون‌مدار و متکی به قانون اساسی و صندوق‌های انتخاباتی است.


در این بیانیه آمده است: از موضع‌گیری پدرانه و دلسوزانه آیت‌الله سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق نیز بسیار تقدیر و تشکر می‌کنم زیرا ایشان با رهنمود‌های خود مردم را به شرکت در انتخابات، محافظت از شفافیت در برگزاری انتخابات و انتخاب افراد اصلح و شایسته برای خدمت به وطن و شهروندان آن ترغیب کردند.

 

در ادامه این بیانیه از سرویس های امنیتی، کمیساریای عالی و مستقل انتخابات، رسانه‌ها و کلیه نهادهایی که در برگزاری انتخابات نقش داشته‌اند و همچنین ناظران محلی و بین‌المللی از جمله «مارتین کوپلر» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به عراق که دیروز از یکی از مراکز رای‌گیری بازدید کرد، تقدیر و تشکر شده است.

 

نخست‌وزیر عراق در ادامه به طور خاص به افراد و گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات دیروز، تبریک گفت و از آنها خواست که مسؤولیتی را که مردم عراق بر گردن آنها نهاده‌اند، به خوبی بپذیرند و بدانند که این مردم بر نحوه عملکرد آنها و عملکرد دولت نظارت دارند هر کس را که لایق باشد تکریم می‌کنند و هر کس را که در حق آنها کوتاهی و اهمال کرده باشد، نمی‌بخشند.


گفتنی است خبرها از مشارکت 50 درصدی مردم عراق در دومین مرحله انتخابات شورهای استانی حکایت دارد./983/ب102/د

ارسال نظرات