۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۶۲۶۸۲

جشن فارغ‌ التحصیلی طلاب زن در پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا - مراسم فارغ‌ التحصیلی جمعی از طلاب زن با حضور رایزن فرهنگی ایران و رهبر شیعیان پاکستان در شهر راولپندی برگزار شد ۔
جشن فارغ التحصيلي خواھران طلبہ در پاکستان

   
 به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن فارغ التحصیلی جمعی از زنان طلاب حوزه علمیه جامعه زینبیه  با حضور محمد اکبری، رایزن فرهنگی ایران در راولپندی، حجت الاسلام سید علی ساجد نقوی، رهبر شیعیان پاکستان و جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و با حضور طلاب این مرکز در منطقه «چکری رود» راولپندی برگزار شد.

 

محمد اکبری، مسؤول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی در این مراسم طی سخنانی وظیفه فرهنگیان به‌خصوص طلاب حوزه علمیه را بسیار خطیر ارزیابی و به طلاب و دانشجویان این مرکز توصیه کرد که به منظور جلوگیری از فساد علمی، خود را به سلاح تقوا و پرهیزکاری مجهز کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر دوری از «حجاب اکبر» که همان حجاب علمی مهار نشده است، گفت: باید از غرور علمی در جهت بهبود وضعیت اخلاقی جامعه استفاده شود و با بهره گیری از رهنمودهای اساتید اخلاق، از اینکه غرور علمی آنان تبدیل به حجاب بین آنان و خالقشان شود، پرهیز شود.

 

حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان نیز در این مراسم با تأیید سخنان رایزن فرهنگی ایران، هدف شناسی و آگاه بودن از مسائل روز جهانی را از مهم ترین ویژگی طلاب و دانشجویان برشمرد و ضمن تأکید بر خودسازی طلاب، پیشرفت حقیقی را نتیجه خودسازی و تقوی الهی دانست.

 

وی در ادامه سخنان خود امر به معروف و نهی از منکر را از مهم ترین وظایف طلاب بر شمرد و گفت: ما باید ادارات عملی، ادارات امر به معروف و نهی ازمنکر ایجاد کنیم و طلاب باید همه سعی و تلاش خود را در این باره مبذول کنند./988/ب102/د

ارسال نظرات