۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۶۲۶۸۴
رھبر شیعان پاکستان:

روحانی نباید تنها پاسخگوی مسائل فقهی باشد

خبرگزاری رسا - رییس مجمع علما و رھبر شیعان پاکستان تأکید کرد که روحانیان باید نیازهای جامعه را برآورده سازند و تنها در زمینه فقهی فعالیت نکنند.
حجت الاسلام سيد ساجد علي نقوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی، رھبر شیعان پاکستان در مراسم جشن فارغ تحصیلی خواھران طلبه در حوزہ علمیه زینبیه راولپندی این کشور، طلاب را به خودسازی، تقوی الهی و حضور فعال در عرصه های مختلف دعوت کرد.


حجت الاسلام نقوی آگاھی از مسائل و شبھات روز را از ویژگی ھای مھم روحانیت توصیف کرد و گفت: روحانی نمی تواند فقط پاسخگو مسائل فقھی مردم باشد، بلکه باید تمامی نیازھای جامعه خود را برآوردہ کند.

 

وی افزود: تحصیل زیاد و زحمت فراوان هیچگاه موجب دسترسی به قله های علوم حوزوی نمی شود، پیشرفت حقیقی در گرو خودسازی و تقوای الهی است.


رھبر شیعان پاکستان نقش خواھران طلبه در تربیت و پرورش جامعه را مھم خواند و ابراز داشت: احیای فرھںگ حجاب و عفاف، تبلیغ اسلام ناب و تبیین خوب از احکام اسلامی بانوان، مھم ترین وظیفه خواھران طلبه است.


وی با اشارہ به سخنان رھبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که مرد از دامن زن به معراج می رود، تاکید کرد: فقها و بزرگان شیعه نتیجه تربیت خوب مادران هستند./988/ب902/د

ارسال نظرات