۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۱۲۵

افزایش محبوبیت حزب ضد یورو در میان مردم آلمان

خبرگزاری رسا ـ یک حزب ضد یورو که به تازگی در آلمان اعلام موجودیت کرده است توانسته در میان افکار عمومی مردم آلمان محبوبیت بالایی کسب کند.
سخنگوي حزب ضد يورو آلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از یاهو، حزب ضد یورو جدیدی که چندی پیش در آلمان اعلام موجودیت کرد روز به روز در میان افکار عمومی مردم این کشور جایگاه بالاتری کسب می کند و با کسب 5درصد از آرای مردم در یک نظرسنجی هم اکنون می تواند در انتخابات پارلمانی پیش رو در آلمان شرکت کند.


نتایج یک تحقیقات که توسط موسسه نظرسنجی "INSA"  منتشر شد نشان می دهد که از هفته پیش تاکنون دو درصد بر محبوبیت حزب "راه حلی برای آلمان" در افکار عمومی مردم آلمان افزوده شده است.  

 

کارشناسان معتقدند که حزب "راه حلی برای آلمان" توانسته است رای دهندگان سنتی را به سوی خود جذب کند.


اکثر طرفداران این حزب را رای دهندگان طبقه متوسط، چهره های دانشگاهی و تجاری و کسانی که اعتقاد دارند پول واحد اروپایی (یورو) باید حذف شده و دوباره از مارک (واحد پولی سابق آلمان) استفاده شود تشکیل می دهند.


حزب "راه حلی برای آلمان" روز چهارده آوریل نخستین کنگره خود را با تشکیل کنفرانسی در برلین، پایتخت آلمان، برگزار کرد تا ضمن رای گیری برای انتخاب اعضای هیات مدیره، برنامه های حزب نیز برای شرکت در انتخابات پارلمانی آینده مشخص شود.

 

هدف اصلی از تاسیس این حزب منحل کردن پول واحد اروپایی عنوان شده است، چرا که سران این حزب اعتقاد دارند که تشکیل منطقه پولی واحد در اروپا یک اشتباه تاریخی بوده است.

 

برند لوکه، بنیانگذار این حزب در سخنرانی افتتاحیه که حدود هزار و پانصد نفر از اعضا در آن حضور داشتند گفت: مردم جنوب اروپا به خاطر وجود یورو از آلمان اظهار تنفر می کنند و ما را با نازی های قدیم مقایسه می کنند.


وی افزود: ایجاد پول واحد اروپایی یک اشتباه بود و اگر ما به این قصه تخیلی ادامه دهیم اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم؛ اگر یورو از بین برود اروپا از بین نخواهد رفت. 


شرکت کنندگان در اولین کنگره حزب "راه حلی برای آلمان"  همچنین مخالفت خود را با انتقال ناعادلانه پولی که مالیات دهندگان آلمانی پرداخت می کنند به کشورهای بحران زده ای مانند یونان و قبرس اعلام کرده بودند.


گفتنی است مردم آلمان در روز بیست و دوم سپتامبر 2013 میلادی نزدیک به ششصد نماینده مجلس هجدهم خود را انتخاب خواهند کرد./990/ب902/د

ارسال نظرات