۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۶۳۱۴۹

برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدرسه ایران در کراچی

خبرگزاری رسا ـ به همت خانه فرهنگ کشور ایران، مراسم جشن تکلیف برای تعدادی از فرزندان ایرانی و پاکستانی‎ها در کراچی برگزار شد.
برگزاري مراسم جشن تكليف دانش آموزان مدرسه ايران در كراچي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور صحرایی معاون کنسولگری، مهدی خطیب مسوول خانه فرهنگ، کارکنان سرپرستی مدارس شبه قاره، معلمان مدرسه جمهوری اسلامی ایران، انجمن اولیا ومربیان وکلیه دانش آموزان درمدرسه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

دراین مراسم ابتدا توسط تعدادی از دانش آموزان بصورت همخوانی آیاتی از قرآن مجید تلاوت شد، سپس نمایشنامه‎ای توسط تعداد دیگری از دانش آموزان به نمایش گذاشته شد.

 

مهدی خطیب، وابسته فرهنگی ومسوول خانه فرهنگ ایران درکراچی گفت: وقتی پسر یا دختر به سن معینی رسیدند و بالغ شدند به آنان مکلف می گویند؛ کسی که به سن تکلیف می رسد، باید دستورات دینی را انجام دهد و به واجبات عمل واز آنچه خداوند ممنوع کرده (محرمات) پرهیز کند.

 

وی افزود: زما با جشن تکلیف نعمت های خدای مهربان را گرامی می داریم و این روز بزرگ را که در آن به سن تکلیف رسیده ایم، به عنوان پرشکوهترین روز از این مقطع سنی و خاطره بسیار زیبا و به یاد ماندنی به ذهنمان می سپاریم.

 

در پایان این مراسم،جوایز و لوح تقدیری به دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند، اهدا شد./994/ب102/د

ارسال نظرات