۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۶۳۲۷۱
مقام بلندپایه اروپایی اذعان کرد:

حداقل 500 شهروند اروپایی در میان تروریست‎های سوریه حضور دارند

خبرگزاری رسا ـ یک مقام بلندپایه اروپایی اذعان کرد که دست‎کم پانصد شهروند این اتحادیه به همراه سایر تروریست‎های خارجی در سوریه می‎جنگند.
شورشيان سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم اعلام کرد که حداقل پانصد شهروند اروپایی در کنار سایر تروریست هایی که از کشورهای دیگر در سوریه حضور دارند برای سرنگونی دولت بشار اسد می جنگند.


ژیل دو کرشوف، مسؤول کمیته ضد تروریسم اتحادیه اروپا امروز به رسانه های انگلیسی گفت که کشورهای انگلیس، ایرلند و فرانسه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشترین تعداد تروریست ها را در سوریه دارند.


وی هشدار داد که این شهروندان در سوریه به افرادی افراطی تبدیل شده و پس از بازگشت به کشورهای خود تبدیل به یک تهدید جدی برای اتحادیه اروپایی خواهند شد. 


وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز  دوشنبه در لوکزامبورگ گرد هم آمدند و از تحریم های نفتی اروپا علیه سوریه کاستند تا به این وسیله به شورشیان این کشور کمک کنند؛ کشورهای اروپایی از این پس خواهند توانست از شورشیان سوری نفت خریداری کرده و در ازای آن پولی را که برای خرید اسلحه های بیشتر نیاز دارند به آنان پرداخت کنند.


سوریه از مارس 2011 میلادی شاهد درگیری های خونین داخلی است و بسیاری از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای دولتی، در این درگیری ها کشته شده اند. 


دولت سوریه اعتقاد دارد که شورشیان به وسیله کشورهای غربی و بازیگران منطقه ای مانند قطر، عربستان سعودی و ترکیه حمایت می شوند و گزارش های بسیاری نیز حکایت از آن دارند که تعداد زیادی از این شورشیان از کشورهای بیگانه وارد سوریه شده اند.


بسیاری از سازمان های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر شورشیان سوری را به انجام جنایات جنگی فراوان متهم کرده و از رویکرد دوگانه غرب در قبال تروریسم انتقاد می کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات