۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۶۳۵۷۵
آیت الله عیسی قاسم:

ملت بحرین در اوج بلوغ فکری و سیاسی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با انتقاد شدید از ادعای عدم بلوغ ملت از سوی نظام آل‎خلیفه، تأکید کرد که ملت بحرین در اوج بلوغ فکری، سیاسی و دینی قرار دارد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد از نابالغ خواندن ملت بحرین از سوی شرکت کنندگان در گفت‎وگوهای آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و گفت: ملت در اوج بلوغ فکری و دینی قرار دارد، از اسلام غافل نمی شود، در مسائل سیاسی به شدت هوشیار است، به فداکاری ادامه می دهد و تحت تاثیر سیاستهای هراس و نیرنگ قرار نمی گیرد.

 

وی افزود: اما متاسفانه افرادی که خود را نماینده مردم می دانند، ادعا می کنند که ملت هنوز به بلوغ فکری و سیاسی نرسیده است و نمی تواند رأی و نظری داشته باشد. این سخن کسانی است که در جلسات گفت‎وگو خود را نماینده مردم قلمداد می کردند.

 

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به ادامه جنایت علیه ملت بحرین، تصریح کرد: کشتار، بازداشت، شکنجه، یورش به منازل، محرومیت، گرسنگی، اخراج از کار، آوارگی، سلب تابعیت و لیست بلندبالایی از جنایت علیه مردم انجام می گیرد و مسؤولان از عدم بلوغ ملت سخن می گویند.

 

رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: آیا واقعا ملت با این اقدامات به بلوغ فکری و سیاسی می رسد و می تواند به بیان نظرات خود بپردازد.

 

وی گفت‎وگوها را مانور سیاسی آل خلیفه دانست و ادامه داد: دولت اگر واقعا قصد پایان بحران بر اساس گفت‎وگو را داشت باید به جنایت های خود پایان می داد. نظام با این گفت‎وگو درصدد بازگرداندن اندکی از آبروی خود نزد جهانیان بود.

 

خطیب جمعه شهر دراز تأکید کرد: نظام ادعا می کند که می خواهد برای پایان بحران با معارضان گفت‎وگو کند، اما در عین حال اعتقاد دارد که مردم نادان هستند. مسأله جالب اینست که دولت حتی به نتایج این گفت‎وگوها پایبند نیست.

 

آیت الله عیسی قاسم خاطر نشان ساخت: عدم جدیت نظام در موفقیت این گفت‎وگو کاملا روشن بود و به همین دلیل است که تنها یک سوم از میزان شرکت کنندگان را به معارضان داده بود./980/ب901/د

ارسال نظرات