۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۶۳۵۹۲

کنفرانس گفت‎وگو و تقریب ادیان و مذاهب در بغداد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس بین‌المللی اسلامی «گفت‎وگو و تقریب ادیان و مذاهب » با حضور آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نخست وزیر عراق و اندیشمندانی از کشورهای اسلامی در بغداد آغاز شد.
مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، کنفرانس گفت‎وگو و تقریب ادیان و مذاهب اسلامی، امروز با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع، آیت‌الله محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، نخست وزیر عراق، خطیب جمعه نجف اشرف، رییس مجمع علمای اهل سنت عراق و رییس مجلس اعلای اسلامی عراق آغاز شد.

 

اصلاح و درمان افراط‌گرایی، زندگی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان و مذاهب، راه‌های تقریب در جامعه، نقش متفکرین و علما در تشکیل وحدت اسلامی، نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در تقریب از محورهای این همایش دو روزه است.

 

در این کنفرانس نقش زن و جوانان در همزیستی مسالمت‌آمیز، فرهنگ توحیدی و نقش روشنفکران و متفکران، رسانه‌ها و اهمیت نقش آنها در وحدت بین مسلمانان و نزدیکی آنها، ضروریات و اولویت‌های روبرویی با چالش‌ها و جامعه اسلامی در سایه طرح و تقریب و وحدت نیز بررسی می شود./9592/ب102/د

ارسال نظرات