۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۶۳۸۷۴
اظهارات ضد تشیع شیخ الازهر مصر؛

اجازه گسترش تشیع را نمی‎دهیم/ تشیع هیچگاه در مصر وجود نداشت

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر که همواره از وحدت اسلامی سخن می‎گوید اما عملا به مقابله با تشیع می‎پردازد، در جدیدترین اظهارات خود بر ایستادگی در برابر گسترش تشیع در کشورهای اسلامی تأکید کرد.
احمد الطيب، شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در گفت‎وگو با روزنامه الاتحاد امارات بار دیگر تأکید کرد که اجازه گسترش تشیع در کشورهای عربی به ویژه مصر را نمی دهد.

 

وی گفت: الازهر با هیچ کدام از مسلمانان دشمنی ندارد، اما با گسترش تشیع در جهان عرب به ویژه مصر مخالف هستیم.

 

شیخ الازهر افزود: ما اعتقاد داریم که گسترش تشیع در کشورهای عربی به وحدت بافت اعتقادی و فقهی و ملی این جوامع ضربه وارد کرده و جنگی علیه مذهب سنی که مذهب غالب مسلمانان جهان است، به شمار می آید.

 

شیخ احمد الطیب تأکید کرد: به صراحت اعلام می کنم که ما به صورت تئوریک و عملی در برابر هرگونه تلاشی جهت نفوذ در جوامع سنی کشورهای عربی و اسلامی ایستادگی می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نفوذ تشیع به معنای بازی با آتش است، اظهار داشت: نفوذ تشیع به معنای بازی با آتش در منطقه ای است که در تنش و مشکلات سیر می کند. مصر هیچگاه شیعه نبوده و به جامعه ای شیعی مبدل نخواهد شد.

 

شیخ الازهر ادامه داد: هر که ادعا می کند که مصر در گذشته شیعه بوده است، در توهم به سر می برد. این ادعا با واقعیت به شدت تناقض دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات