۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۶۴۱۶۲

پیام بشار اسد به روسای جمهور تانزانیا و پاکستان درباره تحولات سوریه

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور سوریه در 2 پیام جداگانه به همتای تانزانیایی و پاکستانی خود گزارشی از تحولات سوریه و توطئه برای دخالت در امور داخلی دمشق ارائه داد.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الشرق الجدید، بشار اسد رییس جمهور سوریه در 2 پیام جداگانه به آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان و جاکایا مریشو کیکوتی رییس جمهور تانزانیا گزارش مفصلی در مورد تحولات سوریه ارائه داد.

 

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با رییس جمهور پاکستان پیام اسد را به وی ارائه داد، زرداری نیز با اشاره به روابط برادرانه دو کشور بر لزوم تقویت این روابط در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

 

رییس جمهور پاکستان همچنین بر اهمیت توقف خشونت در سوریه و خروج از بحران تأکید کرد و افزود که کشورش از گفت‌وگوی ملی در سوریه حمایت می‌کند و با احترام به حاکمیت و استقلال این کشور مخالف دخالت نظامی در سوریه است.

 

از سوی دیگر پیام اسد به رییس جمهور تانزانیا را «حسام الدین آلا» معاون وزیر امور خارجه سوریه به «غالب بلالی» معاون رییس جمهور تانزانیا در «دار السلام» تحویل داد.

 

بلالی در این دیدار بر حمایت کشورش در سازمان ملل از موضع سوریه تأکید کرد و افزود که دار السلام با هرگونه اقدامی در مورد سوریه که در تناقض با قانون بین المللی است مخالفت خواهد کرد.

 

معاون وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات سوریه و اقدامات ضد سوری در برخی محافل بین المللی که در تضاد با قانون سازمان ملل است، ارائه داد./994/ب102/د

ارسال نظرات