۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۶۴۱۹۱
حزب‌الله لبنان:

ترور نخست وزیر سوریه ناشی از ورشکستگی سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان با محکومیت ترور نافرجام نخست وزیر سوریه آن را ناشی از شکست سیاسی تروریست‌ها دانست.
پرچم حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به سوء قصد به جان وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه با انتشار بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را بیانگر ورشکستگی سیاسی و ناکامی نظامی توصیف کرد.

 

حزب‌الله در بیانیه خود تاکید کرد: دست جرم و جنایت وحشی بار دیگر بیرون آمده و این بار دکتر وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه را نشانه رفت و شماری را شهید و مجروح کرد.


این جریان با محکوم کردن این جنایت تروریستی جدید، آن را بیانگر ورشکستگی سیاسی و ناکامی نظامی گروه‌های تروریستی مسلحی دانست که از سوی  توطئه‌گران بین‌المللی و منطقه‌‌ای که نمی‌خواهند دولت و مردم سوریه در مسائل منطقه عربی و اسلامی از جمله قضیه فلسطین حضور فعال داشته باشد، مدیریت می‌شود.


حزب‌الله اظهار داشت: هدف قرار دادن وائل الحلقی و همراهان وی و پیش از آن نیز ترور علامه شیخ محمد سعید البوطی بارزترین چهره ارزش‌های اسلامی دلیل آشکاری بر ماهیت تروریستی کسانی است که به دنبال نابودی سوریه و ایجاد هرج و مرج در آن هستند.


در این بیانیه همچنین نجات الحلقی از این سوء قصد و اقدام جنایتکارانه را تبریک گفت شده و برای شهدا طلب رحمت و مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند تعالی مسألت شده است./983/ب102/د

ارسال نظرات