۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۴۲۵۷

نرخ بیکاری منطقه یورو برای بیست و سومین ماه متوالی افزایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نرخ بیکاری منطقه یورو برای بیست و سومین ماه متوالی افزایش یافته و با ثبت رکوردی جدید در ماه مارس به 1/12 درصد رسید.
بيکاران اروپايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، نرخ بیکاری منطقه یورو با افزایشی 62 هزار نفری نسبت به ماه های قبل به رکورد جدید 1/12 درصد در ماه مارس میلادی رسید.


به گزارش موسسه آمار اروپا، حدود نوزده میلیون و دویست هزار نفر در منطقه یورو به علت بیکاری مجبور به دریافت کمک مالی از سوی دولت های خویش هستند.


موسسه آمار اروپا در ادامه گزارش خود ذکر کرده است که نرخ بیکاری منطقه یورو برای بیست و سومین ماه متوالی افزایش یافته و شصت و دو هزار نفر دیگر از مردم این منطقه در ماه مارس بیکار شده اند؛ نرخ بیکاری در میان جوانان نیز 24 درصد عنوان شده است.  

 

بدترین نرخ بیکاری منطقه یورو متعلق به یونان است که بیش از یک چهارم مردم آن از بیکاری رنج می برند.


بحران مالی از اوایل سال 2008 میلادی در اتحادیه اروپا آغاز شد و ناتوانی در پرداخت بدهی های خارجی به مشکل اصلی بسیاری از کشورهای این اتحادیه مانند یونان، پرتقال، ایتالیا، ایرلند و اسپانیا تبدیل شده است.


بحران بدهی کشورهای اتحادیه اروپا بسیاری از دولت های این اتحادیه را مجبور به اتخاذ سیاست های سختگیرانه و اصلاحات شدید اقتصادی کرد، راه حلی که نتیجه ای جز افزایش نارضایتی عمومی و آشوب های خیابانی در این کشورها به همراه نداشت./990/ب902/د

ارسال نظرات