۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۶۴۵۳۴
یکی از علمای کربلا:

تشکیل جامعه متعالی منوط به پرورش زن فرهیخته است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراقی، نقش زن در جامعه را بسیار مهم خواند و گفت: تنها با پرورش زنان فرهیخته می‌توان جامعه متعالی را تشکیل داد.
سيد محمد تقي مدرسي از مراجع کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در مراسم میلاد حضرت زهرا(س) که در حوزه علمیه کربلای مقدس برگزار کرد، با اشاره به نقش تاثیرگذار زن در جامعه خاطر نشان کرد: در صورت اصلاح نگاه به زن می‌توان مشکلات زیادی که جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کند را حل کرد.

 

وی افزود: زن ستون خانواده، مربی فرزندان و یکی از مهم ترین ارکان جامعه است و در صورتی که زن پرورش یابد جامعه نیز پیشرفت کرده و به تعالی خواهد رسید.

 

آیت الله مدرسی در ادامه به تبین ویژگی های حضرت زهرا پرداخت و گفت: حکمت و تعقل ویژگی منحصر به فردی است که این حضرت را به این جایگاه رفیع و متعالی برساند.

 

این عالم عراقی تاکید کرد: زن فرهیخته، جامعه متعالی به بار می‌آورد و هر که می‌خواهد جامعه‌ای را اصلاح کند باید به زنان پاک و عفیفه‌ای را پرورش دهد.

 

وی با تقدیر و تشکر از زنان عراقی، آنان را یکی از مهم‌ترین دلایل حفظ جو دینی در این کشور در زمان دیکتاتوری سابق عراق عنوان کرد و اظهار داشت که مادران عراقی فرزندانشان را با محبت اهل بیت (ع) پرورش دادند.

 

آیت الله مدرسی در پایان از دست اندرکاران و مسؤولان عراقی خواست به پرورش زنان عراقی توجه ویژه ای داشته باشند./983/ب902/د

ارسال نظرات