۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۶۵۰۲۰

بزرگداشت استاد مطهری در سرای اهل قلم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بزرگداشت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری به همت ستاد سی و چهارمین سالگرد شهادت آن بزرگوار در سالن سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.
شهيد مطهري
 
به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، بزرگداشت استاد مطهری به همت ستاد سی و چهارمین سالگرد شهادت علامه شهید مرتضی مطهری در سالن سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور حجت الاسلام عباس رضوانی نسب معاون آموزشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری و نیره قوی استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.
در آغاز این بزرگداشت دکتر نیره قوی، به تبیین ابعاد مختلف فکری استاد مطهری پرداخت و عنوان داشت: امروز با گذشت سی و چهار سال همچنان احساس می کنیم او زنده است و او به حقیقت طبیبی دوار بود و توانست نظام فکری اسلام را خوب بشناسد و خوب بشناساند.
وی یکی از ویژگی های منحصر به فرد استاد مطهری را واکاوی و بازشناسی خوب گذشته و حال دانست که بر اساس آن به حق آینده را خوب می نگارد و راه آینده را به مخاطبان خود نشان می دهد.
پس از وی، حجت الاسلام رضوانی نسب به تبیین نظام فکری استاد مطهری در ابعاد مختلف و ضرورت مطالعه نظام وار افکار وی پرداخت و عنوان داشت: ما می توانیم این مبانی را از افکار استاد بگیریم و در مبانی سبک زندگی امروز از آن ها بهره ببریم.
معاون آموزشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری با بیان این که بحثی که در میان مباحث استاد مطهری امروز کم تر به آن پرداخته شده، اخلاق جنسی است گفت: جامعه امروز ما به سبب ترویج فرهنگ بی بند و باری غرب، نیاز به ترویج افکار استاد مطهری در خصوص اخلاق جنسی دارد و جا دارد تا در این خصوص نیز کارهای استاد تکمیل شود.
سپس نیره قوی، به تبیین نظام حقوق زن در اسلام از نگاه شهید مطهری پرداخت و عنوان داشت: امروز غرب به غلط بحث زنان را در یک محور و با یک پایه دنبال کرده است و زنان در غرب امروز، صرف نظر این که زن نیز به سبب انسان بودن با دو پایه حقوق و تکلیف باید به دنبال رسیدن به سعادت و تکامل داشته باشد، تنها به دنبال حقوق شان هستند،.
این استاد حوزه با بیان این که امروز زنان به دنبال حق و حقوق شان هستند بدون این که متوجه تکالیف شان در خانواده باشند گفت: امروز غرب جز ظلم به زن به نام" آزادی و حق و حقوق زنان" نکرده است و تنها نسخه شفا بخش برای زنان نسخه اسلام است و این نسخه نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای تمام زنان دنیا شفا بخش است.
نیره قوی با بیان این که در غرب، زن به دنبال آزادی زن به هر قیمتی است گفت: امروز فریاد زنان در غرب بلند است که غرب امروز برای ما به جای آزادی چیزی جز ستم و از بین رفتن نقش و جایگاه ما در خانواده به ما نداده است و همه چیز ما را از ما گرفته است و این در حالی است که این را استاد مطهری پیش بینی کرده بودند که بنابر آن چه غرب برای زن با عنوان آزادی در نظر گرفته است، زن غربی وقتی می تواند زن آزادی باشد که زن نباشد.
در پایان این آیین، حجت الاسلام رضوانی معاون آموزشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری به بیان گوشه هایی از نظرات استاد مطهری که منطبق بر شرایط امروز است پرداخت و در پایان با بیان این که ما باید هم حافظ و نگهبان این اندیشه ها باشیم و هم در جهت ترویج و تبیین آن تلاش کنیم از صاحب نظران دعوت کرد تا در تکمیل کارهای نیمه تمام استاد مطهری مشارکت کنند. /959/پ202/ق
ارسال نظرات