۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۰۳۷
یکی از علمای عراق:

شهید صدر در برابر مکاتب فاسد دوران ایستاد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر حضرت آیت الله شهید محمدصادق صدر تصریح کرد که شهید محمدباقر صدر در برابر مکاتب فاسد مورد حمایت غرب ایستاد تا این که همانند امام حسین(ع) طعم شهادت را چشید.
شهيد محمدباقر صدر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد ساعدی، رییس دفتر شهید محمدصادق صدر در اولین همایش بزرگداشت شهید محمدباقر صدر که امروز در قم برگزار شد به تبیین شخصیت والای این مرجع شهید پرداخت و گفت: سخن گفتن از مردان الهی، سخن گفتن از کمالات است.

 

وی افزود: قلمها هر چه بزنند و کلمات هر اندازه که زیبا باشند، نمی توانند این مردان الهی را توصیف کنند، این مردان در قرآن کریم مورد مدح قرار گرفته اند.

 

حجت الاسلام ساعدی تصریح کرد: قرآن کریم از کسانی که علم را فراگرفته ولی از آن استفاده نمی کنند یا آن را وسیله ای برای تجارت قرار داده اند به عنوان علمای سوء یاد می کند.

 

وی درباره شخصیت شهید صدر، خاطر نشان ساخت: شهید صدر در علوم مختلف به ویژه اقتصاد، سیاست، جامعه شناسی، تاریخ، اصول و فقه تبحر خاصی داشت و آثار گرانبهایی به جای گذاشت. علم و عرفان از ویژگی های برجسته این عالم ربانی بود.

 

این روحانی عراقی با اشاره به گسترش و نفوذ شدید اندیشه های غربی در آن دوران در عراق، تأکید کرد: مکاتب فلسفی فاسد به شدت در عراق مشغول به فعالیت بوده و جوانان فراوانی در دام این مکاتب گرفتار شده بودند. انتشار اسلام بر اساس خواست غرب و همچنین سکوت برخی علما نیز از مشکلات دوران شهید صدر بود.

 

وی ادامه داد: شهید صدر در این شرایط بپا خواست تا این وضع را درمان کرده و توانست اسلام را با روحیه عصر و زمان به جامعه عرضه کند. وی در نوشته هایش به شدت از اسلام دفاع کرد تا نشان دهد که اسلام در همه زمینه ها سرآمد است.

 

حجت الاسلام ساعدی اظهار داشت: تدوین برنامه ای برای تربیت نسلی مجاهد و مومن، پاسخگویی به شبهات، پرورش کادر رهبری دینی و علمی، تالیف آثار بسیار گرانبها، حضور در صحنه، همراهی با مردم و سخن گفتن مهربانانه و پدرانه با شاگردان تنها گوشه ای از ویژگی های این عالم جلیل القدر است.

 

وی در پایان گفت: شهید صدر همانند امیرمومنان علی(ع) در برابر طاغوت و فساد ایستاد و همانند حسین(ع) جان خود را در راه اسلام تقدیم کرد./980/ب202/د

ارسال نظرات