۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۶۵۰۹۹
رییس کمیسیون اتحادیه اروپا:

افزایش چشمگیر بیکاری در اروپا نگران‎کننده است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون اتحادیه اروپا درباره رشد چشمگیر بیکاری در اتحادیه اروپا هشدار داده و بر لزوم تشکیل یک اتحادیه سیاسی تاکید کرد.
خوزه مانوئل باروسو
 
به گزارش خبرگزاری رسا، خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا دربخشی از گفت‎وگو با روزنامه "دی ولت" اظهار داشت که بحران اقتصادی جاری در حقیقت یک آزمایش استرس برای اروپا بود.

 

وی همچنین اظهار داشت که این خطر وجود دارد که تعصبات قدیمی بار دیگر در اروپا ظاهر شود. برخیها در شمال اروپا بر این عقیده اند که اروپای جنوبی ها تنبل و بی کفایت هستند، مردم جنوب اروپا نیز شمال اروپا را خودخواه و بی عاطفه ارزیابی می کنند و این یک مسئله است.

 

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این گفت‎وگو وضعیت بیکاری در اتحادیه اروپا را بد ارزیابی کرده و اظهار داشت که بیکاری به شکل چشمگیری رو به افزایش است و در برخی کشورها به ویژه در بین نسل جوان بسیار بالا رفته است.

 

باروسو با تاکید بر اینکه ما باید اقدامات بیشتری را علیه بیکاری جوانان انجام دهیم، خاطر نشان کرد: من هیچ شکی ندارم که راه حل مسائل از راه اقدامات کوتاه مدت به دست نمی آید. رشد اقتصادی درست از راه اصلاحاتی ایجاد می شود که کشورهای اروپایی را شایسته تر برای رقابت کند.

 

وی همچنین تصمیمات نادرست در سطح ملی و نبود نظارت بر بانکها را از عوامل بحران زا ارزیابی کرده و تصریح کرد که در اصل اتحادیه اروپا یک قربانی بحران است و ما بخشی از مسئله نبوده بلکه قسمتی از راه حل هستیم.

 

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا  بر لزوم تشکیل یک اتحادیه سیاسی با یک دولت اروپایی که در راس آن قرار گرفته و دربرابر نمایندگان ملتهای اروپایی و دولتهای این اتحادیه پاسخگو باشد، تاکید کرد./990/ب102/د

ارسال نظرات