۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۶۵۴۰۵
به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور صورت پذیرفت

خرید 70 میلیاردی کتاب برای کتابخانه های مرکزی

خبرگزاری رسا - نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای توسعه عدالت فرهنگی و دسترسی آسان مخاطبان کتابخانه ای به کتاب های ارزشمند موجود در بازار نشر، اقدام به خریداری و ارسال کتاب به کتابخانه های سراسر کشور می کند.
نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، طرح خرید کتاب برای کتابخانه های مرکزی استان ها همچون دیگر کتابخانه های عمومی کشور به صورت خرید 2 نسخه ای از هر عنوان کتاب توسط نهاد کتابخانه ها در حال انجام است، در همین رابطه نیز در اسفندماه سال 1391 تعداد عناوین خریداری شده از ناشران، 7300 نسخه بوده است.

 

با توجه به محوریت کتابخانه های مرکزی در استان ها، در سال 1392 خرید حداقل 60 هزار عنوان کتاب برای این کتابخانه ها در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار دارد که مبلغی بالغ بر 70 میلیارد ریال برای آن در بودجه خرید نهاد در نظر گرفته شده است.

 

نهاد کتابخانه های عمومی کشور در استان های آذربایجان شرقی، آذریایجان غربی، همدان، سمنان و خوزستان کتابخانه مرکزی دارد که علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این استان ها، می توانند با مراجعه به این کتابخانه ها، از بهترین منابع موجود در بازار نشر بهره مند شوند. بر همین اساس، اداره کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور از همه ناشران درخواست کرده، در اسرع وقت لیست کتاب های منتشر شده در انتشارات خود را بر مبنای شیوه نامه های موجود در سایت www.iranpl.ir به این اداره کل ارائه کنند./992/د102/ق

ارسال نظرات