۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۶۵۴۴۲
در غرفه نشر هاجر در نمایشگاه کتاب؛

مجموعه ره‌پویان پژوهش رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه چهار جلدی ره‌پویان پژوهش که از سوی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به چاپ رسیده است طی مراسمی در غرفه مرکز نشر هاجر در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.
نشر هاجر
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در مراسم رونمایی از مجموعه ره‌پویان پژوهش که با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و سیدحسین اسحاقی نویسنده این مجموعه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد، اسحاقی به ارائه توضیحاتی پیرامون مجموعه ره‌پویان پژوهشی پرداخت.
اسحاقی اظهار داشت: مجموعه ره‌پویان پژوهش برای آشنایی با اصول، مهارت‌ها، آموزش‌ها و راهبردهای پژوهشی به قلم سیدحسین اسحاقی به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینکه از نیازهای ضروری پژوهش‌گران، آشنایی با رموز پژوهش‌گری، اسرار نویسندگی، مهارت‌افزایی پژوهش و سرانجام پویایی و تولید علم است، افزود: به منظور پاسخ‌گویی به این نیازها، نشرهاجر اقدام به تهیه و چاپ سلسله مباحث پژوهشی با عنوان کلی ره‌پویان پژوهش کرده است.
وی خاطرنشان کرد: برای نیل به موفقیت در هر زمینه‌ای، نیازمند به مباحث پیش نیازی و اندوخته‌های نظری از جمله مفهوم‌شناسی، مسأله‌شناسی، آشنایی با اهداف و روش‌های آن علم هستیم که این امر در پژوهش‌گری اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.
اسحاقی موضوعات محوری این چهار جلد را شامل رموز پژوهش‌گری (مفهوم‌شناسی، منبع‌یابی و آفرینش اثر پژوهشی، اسرار نویسندگی (نگارش کتاب، مقاله و گزارش تحقیقی)، اصول و مهارت‌های پایان‌نامه نویسی، از آزاد‌اندیشی تا تولید علم (دور اما نزدیک) برشمرد.
وی اضافه کرد: این آموزه‌ها می‌تواند فرایند منطقی، معقول و سازمان‌یافته‌ای را برای آشنایی با پژوهش، نگارش، روشمندی و نهایتاً تولید آثار فاخر به همراه داشته باشد.
وی گفت: مجموعه «ره پویان پژوهش» محققان را با دنیای تحقیق آشنا ساخته است و تغییرات اساسی در تلقی و ادراک، پژوهش و تتبع و کاربست و اجرا ایجاد می‌کند.
غرفه نشر هاجر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌اللملی کتاب تهران در سالن شبستان راهروی12 غرفه2 قرار دارد./9191/د102/ق
ارسال نظرات