۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۶۵۵۰۰

رونمایی از کتاب ناگفته های دمشق

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب ناگفته های دمشق، با حضور سردار نقدی، سردار حق طلب، سردار ناظمی و دکتر اسماعیلی، در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
ناگفته ها دمشق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا‏، مراسم رونمایی از کتاب ناگفته های دمشق، با حضور سردار نقدی و سردار حق طلب و سردار ناظمی و دکتر اسماعیلی، دیروز سه شنبه هفدهم اردیبهشت ماه،‏ در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم عزت الله الوندی نویسنده کتاب گفت: برای من که نویسنده هستم، بار دراماتیکی این 48 زائر ایرانی که در دمشق اسیر شدند خیلی جذاب و جالب بود، وقتی وارد سوریه شدم فهمیدم که چقدر با شقاوت نیرو‌های ما را شکنجه دادند، تدوین کتاب کار فوق العاده مشکلی بود از این جهت که کار به صورت مصاحبه ای دنبال نمی‌شد، بلکه روایی بود و از لحاظ مستندات بسیار قوی است.

در ادامه برنامه سردار نقدی گفت: انسان‌ها که فطرتا حق طلب هستند چگونه تن به حاکمیت ظالمین می دهند، منشأ این دو چیز مهم است، یکی افرادی که نسبت به حقیقت ظاهر آگاهی ندارند و جاهل هستند و تصورشان از یک ستمگر حاکم خوب است.

وی در ادامه افزود: آن کسانی که ترس دارند بر ترس خود غلبه می‌کنند و بر روی صحنه می‌آیند امروز شما دنیا و صحنه نسبتا یک‌پارچه، شوریده علیه استکبار جهانی، بسرکردگی آمریکا رامی‌بینید، از شرق آسیا تا آمریکای لاتین تا قلب خود آمریکا یک جنبش 99 درصدی، این نتیجه همین حادثه است چون جنایت از حد خودش گذشته و جان ملت‌ها به لب رسیده است.

ریاست سازمان بسیج با بیان این‌که اتفاقاتی که دارد در یک دهه می‌افتد همین حادثه است، ابراز داشت: جنایت ظالمان چنان از مرزهای خود عبور کرده و برای بشر آشکار شده است که هرکسی هرچقدر جهل داشته باشد، پرده‌های تزویر کنار می‌رود و حقیقت را می‌بیند.

گفتنی است که این کتاب به همت سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه منتشر شده و توضیحات این کتاب برگرفته از مصاحبه سیزده نفر ایرانی عزیزی است که در دمشق اسیر بودند، تعداد زائرین اسیر شده، 45 نفر بوده که بعد از 159روز آزاد شدند، این کتاب چند جلد دیگر دارد که در حال تدوین است./955/پ202/ق

ارسال نظرات