۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۶۵۵۱۷
عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد:

نباید کاری کنیم که دشمن درجه یک کشورهای منطقه شویم

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد گفت: درعرصه جهانی باید اسراییل که یک چالش است به یک فرصت تبدیل شود و ما نباید کاری کنیم که این کشور دشمن درجه دوم کشورهای جهان شود و ما دشمن درجه اول آن‌ها باشیم.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد، عباس کشاورز، نویسنده کتاب فرصت‌ها و چالش‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از این کتاب که عصر دیروز در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، ابراز داشت: کار ما بیشتر کار کاربردی است و این شاید یک نقطه قوتی باشد به سبب این‌که عموماٌ کارهایی که در کشور و در حوزه نیروی انسانی صورت می‌گیرد در مرحله نظری است.

 

وی افزود: نوشته حاضر، کتابی است که در آن راهکارهایی برای حل و فصل چالش‌ها به مسؤولین داده شده و همچنین راه را نشان داده است که به چه صورت می‌شود چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد ادامه داد: ما در کتاب یاد شده نقطه آغاز را فرهنگ گذاشتیم و آن نگاه به فرهنگ اساسی کشور است.

 

وی در ادامه به بخشی از کتاب مورد نظر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در بخش فرصت‌ها سیاسی شدن هویت و ایدئولوژیک شدن و تأثیر آن در فرهنگ گروهی و زبانی در منطقه، یک زمینه برای چالش در کشور است.

 

کشاورز در ادامه به چند فرصت ایران در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: تاریخ مشترک با برخی از کشورها، اصول دینی، قرابت جغرافیایی با کشورهای منطقه از ظرفیت‌هایی است که کشور ایران می‌تواند از آن استفاده کند.

 

وی در ادامه به ظرفیت‌های فرهنگی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در عرصه جهانی باید اسراییل که یک چالش است به یک فرصت تبدیل شود و نباید کاری کنیم که این کشور دشمن درجه دوم کشورهای جهان شود و ما دشمن درجه اول آن‌ها باشیم./957/پ202/ق

ارسال نظرات