۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۶۵۶۹۹

واکنش تند رییس حزب وحدت جمهوری آذربایجان به تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب وحدت جمهوری آذربایجان با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: دمشق بر اساس حقوق بین‌الملل از حق دفاع مشروع و اقدام متقابل برخوردار است.
پرچم کشور آذربايجان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، طاهر کریملی، رییس حزب وحدت جمهوری آذربایجان گفت: بر اساس مفاد 41 تا 53 منشور سازمان ملل متحد، اقدامات تجاوز کارانه موجب مسؤولیت بین‌المللی می‌شود و سازمان ملل باید واکنش جدی به این موضوع نشان دهد.

 

وی تاکید کرد: اقدام تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی نه تنها جنایت علیه سوریه بلکه جنایت علیه بشریت و جهان اسلام است.

 

رییس حزب وحدت جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تجاوز می‌کند، افزود: این موضوع نشان دهنده تداوم خوی تجاوز گری رژیم صهیونیستی است.

 

وی با انتقاد از سکوت غرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی افزود: غرب تحت سیطره لابی‌های صهیونیستی است و تحت تاثیر حمایت‌های کشورهای غربی است که رژیم صهیونیستی با شش میلیون جمعیت علیه یک و نیم میلیارد مسلمان رجز خوانی می‌کند.

 

طاهر کریملی با انتقاد از حمایت آمریکا از تجاوزات رژیم صهیونیستی افزود: بشار اسد رییس جمهور سوریه طی نامه‌ای به رییس جمهوری آمریکا خواهان موضع گیری واشنگتن در محکومیت این تجاوز شده است اما اوباما از رژیم اسرائیل حمایت کرد./990/ب102/د

ارسال نظرات