۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۶۵۸۴۶
نویسنده کتاب فرهنگ بزرگ سخن:

کتاب فرهنگ جامع زبان فارسی نخستین اثر علمی ایران در حوزه ادب است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده فرهنگ بزرگ سخن تصریح کرد: کتاب فرهنگ جامع زبان فارسی اولین فرهنگی است که به طور علمی در ایران به وجود آمده است.
فرهنگ جامع زبان فارسي ـ جلد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن انوری، نویسنده فرهنگ بزرگ سخن در همایش رونمایی از جلد نخست فرهنگ جامع زبان فارسی که در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، کتاب فرهنگ جامع زبان فارسی و نقش آن را در جامعه مهم دانست و ابراز داشت: کتاب فرهنگ جامع زبان فارسی اولین فرهنگی است که به طور علمی در ایران به وجود آمده است.

 

انوری خاطرنشان کرد: هنگامی که یک فرهنگی را باز می‌کنید در مرحله اول یک مدخل را می‌بینید و بعد از آن ریشه و هویت را می‌بینید که بعد از آن‌ها گونه‌های دیگری هم چون مجاز، استعاره و حوزه تخصصی را مشاهد خواهید کرد.

 

وی افزود: پیکره این فرهنگ شامل منابع نوشتاری از دیرباز تا به حال است که در آن متون سفرنامه‌ها، مقالات، روزنامه‌ها، وب گاه‌ها و حتی نسخه‌های خطی در آن یافت می‌شود.

 

نویسنده فرهنگ بزرگ سخن ادامه داد: کتاب حاضر که رونمایی شد 60 صفحه فهرست دارد که در هر صفحه آن 25 عنوان ذکر شده است و در آن هم هزار و پانصد منبع برای شواهد آن آمده است که این در تاریخ ایران بی سابقه است.

 

وی اظهار داشت: آوردن شکل گفتاری واژه‌ها در کنار شکل نوشتاری کلمات چیزی است که برای نخستین بار در تاریخ فارسی کشور صورت گرفته است.

 

انوری ادامه داد: مهمترین رکن کتاب فرهنگ جامع زبان فارسی وجود شواهد در آن است که می‌توان با صرف کمترین وقت برای دریافت اطلاعات علمی به این کتاب رجوع کرد./957/پ202/ق

ارسال نظرات