۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۶۶۷۷۹
وزیر امور مذهبی فلسطین:

تخریب مسجدالاقصی جنگ مذهبی در پی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور مذهبی فلسطین هشدار داد که تخریب مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها می تواند موجب بروز جنگ مذهبی شود.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل رادوان، وزیر امور مذهبی فلسطین به تخریب مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها هشدار داد و گفت: اگر آسیبی به مسجد الاقصی برسد جنگ مذاهب آغاز خواهد شد و این بسیار خطرناک است.


رادوان که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت خاطرنشان کرد که اگر مسجد الاقصی به دلیل حملات و خشونت های صهیونیست ها تخریب شود منجر به جنگ مذهبی می شود که به نفع هیچ طرف نخواهد بود.


وزیر امور مذهبی فلسطین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی خواست تا اقدامی علیه تهدیدهای صهیونیستی نسبت به مسجد الاقصی انجام دهند.


هفته گذشته خبری مبنی بر تصویب یک قانون از سوی رژیم صهیونیستی منتشر شد که بر اساس آن یهودیان افراطی اجازه انجام مراسم عبادی در مسجدالاقصی را دارند.


در آگوست سال 2012 میلادی هم نمایندگان راست گرای افراطی پیش نویس لایحه ای مبنی بر تقسیم زمان نماز میان یهودیان و مسلمانان در مسجدالاقصی ارائه دادند.


این پیش نویس مورد انتقاد تند فلسطینی ها قرار گرفت.


گروه‌های مقاومت فلسطین با هشدار نسبت به اجرای این قانون و گفتند: ما نمی‌گذاریم همان اتفاقی که در حرم حضرت ابراهیم(ع) رخ داد بار دیگر تکرار شود.


در 25 فوریه سال 1994 میلادی گروهی از افراط گرایان یهودی با آتش گشودن به روی نمازگزاران در حرم ابراهیمی موجب کشته شدن 29 فلسطینی شدند./982/ب101/د

ارسال نظرات