۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۶۷۸۴

تظاهرات مصری‌ها مقابل سفارت انگلیس در سالروز یوم النکبة

خبرگزاری رسا ـ مصری‌ها روز چهارشنبه همزمان با شصت‌وپنجمین سالروز یوم النکبه (فاجعه اشغال فلسطین) مقابل سفارت انگلیس در قاهره تظاهرات برگزار می‌کنند.
پيوند نزديک انگليس و اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه الیوم السابع، گروهی از فعالان مصری با گرایش‌های سیاسی متفاوت روز چهارشنبه در محکومیت جنایتی که انگلیس در زمان قیمومیت بر فلسطین مرتکب شد مقابل سفارت این کشور در قاهره تظاهرات برگزار می‌کنند.

 

سید امین از فعالان مصری در این باره گفت که تظاهرات‌کنندگان نامه‌ اعتراض‌آمیزی به زبان انگلیسی به سفیر انگلیس تقدیم خواهند کرد که در آن از انگلیس خواسته شده است تا آنچه را که در نتیجه سیاست‌های جانبدارانه آن از صهیونیست‌ها تباه شده است، اصلاح کند.

 

وی افزود که حدود 60 شخصیت مصری با گرایش‌های مختلف سیاسی نیز بیانیه‌ای را امضا و در آن از دولت انگلیس خواستند تا از ارسال نسخه اصلی اعلامیه شوم بالفور به رژیم صهیونیستی مطابق با آنچه لندن اوایل آوریل گذشته اعلام کرد صرف‌نظر کند.

 

در این بیانیه آمده است که پس از گذشت 96 سال از اعلامیه بالفور و 65 سال از اشغال سرزمین فلسطین، ملت‌های عربی و اسلامی و در رأس آن ملت فلسطین حقوق خود در این سرزمین را فراموش نکرده است، زیرا عقیده مسلمانان و اعراب بر این است که فلسطین سرزمین خالص عربی است و اشغالگران نمی‌توانند آن را یهودی کرده و هویت عربی و اسلامی آن را از بین ببرند./990/ب103/د

 

ارسال نظرات