۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۶۷۰۲۴

برگزاری یازدهمین همایش فلسطینیان ساکن اروپا در بلژیک

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین دوره همایش فلسطینیان ساکن اروپا 28 اردیبهشت‌ماه در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار می‎شود.
نقشه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «ماجد الزیر»، مدیرکل مرکز بازگشت فلسطینیان(PRC) در لندن با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره همایش فلسطینیان ساکن اروپا در تاریخ 28 اردیبهشت ماه در شهر بروکسل بلژیک، گفت: این همایش از اهمیت بالایی برخوردار است و پیام‌های مهمی مانند وفاداری به هویت فلسطینیان و حق بازگشت آنان به وطنشان را در بر دارد.

 

وی گفت: برگزاری این همایش در شهر بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، نشان‌دهنده روابط نزدیک فلسطینیان مقیم اروپا با فلسطینیان مقیم سرزمین‌های اشغالی است.

 

الزیر افزود: هزاران فلسطینی از جمله نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی و نمایندگان کشورهای اروپایی در این همایش حضور خواهند داشت و شخصیت‌های برجسته از سراسر جهان و شماری از زندانیان رها شده از زندان‌های اسرائیل در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

 

مدیرکل مرکز بازگشت فلسطینیان عنوان کرد: مسائل مهم و کلیدی مربوط به مردم فلسطین و آزادی آنان از جمله مسئله اشغال، قدس، پناهندگان، زندانیان، مرزها، ملیت و غیره در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

الزیر در ادامه افزود: وضعیت آوارگان فلسطینی در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و اردن و همچنین وضعیت اسفناک زندانیان فلسطینی و اقدامات رژیم آپارتاید اسرائیل در کرانه باختری، نوار غزه و قدس از دیگر مسائل مورد بحث در این همایش خواهد بود.

 

در حاشیه این همایش یک کارگاه آموزشی نیز به همت مجمع پزشکان فلسطینی مقیم اروپا برای بررسی شرایط انسانی در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد./982/ب101/د

ارسال نظرات