۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۶۷۴۳۲

شورای علمای شیعه افغانستان کشتار مردم عراق را محکوم کرد

خبرگزاری رسا - شورای علمای شیعه افغانستان با اشاره به حوادث خونین چند روز اخیر عراق با محکومیت کشتار مردم بی‌گناه این کشور به نخبگان عراق هشدار داد که مراقب باشند به دام جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی نیافتند.
افغانستان

 
به گزارش خبرگزاری رسا  به نقل از «آواپرس»، شورای علمای شیعه افغانستان طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار بی‌رحمانه مردم عراق، این کشتار را میراث آمریکا و انجام آن را از سوی عوامل صهیونیسم دانست.

 

در این بیانیه آمده است که خبر کشتار بی‌رحمانه، روزمره و تصاعدی مردم مسلمان عراق به بهانه‌های مختلف و در مکان‌های گوناگون حتی مساجد و مکان‌های پرستش خداوند، مایه‌‌‌ نگرانی و تأسف عمیق همه مسلمانان جهان از جمله شورای علمای شیعه افغانستان شده است.

 

این شورا کشتارهای وحشیانه و غیرقابل توجیه مزبور را به شدت تقبیح کرده و نگرانی و تأثر شدید خود را از این بابت اظهار می‌دارد.

 

شورای علمای شیعه افغانستان معتقد است که این کشتارهای دسته جمعی و سیستماتیک در عراقِ میراثِ آمریکا، توسط عوامل صهیونیسم و زمینه‌سازی کشورها و جریان‌های قدرت‌طلب و از خدا بی‌خبر منطقه انجام می‌پذیرد.

 

ین شورا از تمام علما، دلسوزان و نخبگان امت اسلامی به ویژه کشور مسلمان عراق می‌خواهد که شرایط خطیر این کشور را درک کرده، نگذارند که عراق در دام جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی سقوط کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است، در شرایط تلخی که مسلمانان بیش از هر زمان دیگر احتیاج به همگرایی و هم‌دلی دارند، تماشاچی بی‌طرف بودن در برابر حوادث غم‌بار عراق و حوادث مشابه دیگر کشورهای اسلامی جرمی است نابخشودنی و جبران ناپذیر و همین امر مسئولیت همه‌ ما را هر روز سنگین‌تر و عظیم‌تر می‌کند تا وظیفه دینی و انسانی خویش را در پیشگاه خداوند عظیم (ج) و امت اسلامی انجام دهیم.

 

انفجارهای روز گذشته عراق حدود 100 کشته برجای گذاشت./988/ب102/د

ارسال نظرات