۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۶۸۹۹۶

همایش نقش قرآن در انسان سازی در مراکش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی «نقش قرآن در انسان سازی» از سوی اتحادیه محمدیه علما در دانشکده ابن تفیل مراکش برگزار شد.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا ، همایش بین المللی «نقش قرآن کریم در انسان سازی» به همت اتحادیه «محمدیه علما» و با مشارکت لابراتوار مطالعاتی اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه ابن تفیل در شهر کنیترای مراکش برگزار شد.

 

احمد العبدی، دبیرکل اتحادیه محمدیه علما در این باره اظهار داشت: قرآن به عنوان مرجعی معتبر، راه‎های محکم و پیشرویی را در انسان سازی و بیداری وجدان ارائه می کند.

 

وی ادامه داد: با تعمق در تشنجی که دنیای معاصر به آن گرفتار شده است دریافتیم که ریتم سریعی که علوم مارکتینگ در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گرفته است در جهتی حرکت می کند که انسان را از ارزش های واقعی انسانی دور می سازد و قرآن کریم تنها راه نجات برای گریز از انسان سازی در عصر معاصر و بازگشت به هدف اصلی خلق انسان است.

 

عبدالهنین بلهاج، رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ابن تفیل نیز اظهار داشت: ارتباط میان اسلام و انسان سازی و تمدن روشی علمی برای به کار بستن ارزش های وجدانی و رفتاری در واقعیت جامعه است و امت اسلامی می توانند بهترین پاسخگوی به چالش های عصر حاضر باشند و با جهانی سازی مبارزه کنند.

 

وی ادامه داد که متون دینی نیاز به بازنگری از منظر تمدن سازی دارند، اسلام همواره امت اسلامی را از پدیده خشونت، سرکشی باز می دارد و تفکر اسلامی مکانیسم علمی افکار را قوت می بخشد.

 

تقویت رابطه انسان و تمدن با قرآن کریم و تمرکز بر موضوع انسان سازی از موضوعات بررسی شده در این همایش بین المللی بود./982/ب102/د

ارسال نظرات