۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۶۹۳۶۵

برگزاری همایش «حضرت زینب روح رسالت محمدی» در کویت

خبرگزاری رسا ـ همایش "حضرت زینب(س) روح رسالت محمدی" در کویت برگزار شد و سخنرانان، زنان را به صیانت از هویت اسلامی دعوت کردند.
برگزاري همايش"حضرت زينب روح رسالت محمدي"دركويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز فرهنگی امام حسین (ع) طی روزهای گذشته شاهد برگزاری سومین همایش فرهنگی خود با عنوان "حضرت زینب(س) روح رسالت محمدی" بود.

 

در این همایش که به مدت دو روز به طول انجامید، سخنرانان، زنان را به صیانت از هویت اسلامی از طریق برنامه های آگاهی بخشی دعوت کردند و پیرامون حجاب، عفت و ارائه الگوهایی شایسته از زنان مؤمن در سطوح مختلف جامعه سخن گفتند.

 

در ابتدای این مراسم، شیخ صالح جوهر حیات، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) گفت : احیای کرامت انسانی زن در دنیای معاصر با الگوپذیری از زینب کبری(س) و جنبه های مختلف شخصیت ایشان از مهمترین اهداف این همایش است.

 

وی افزود: در بررسی تاریخ اسلام به ویژه زندگی اهل بیت (ع) الگوهای درخشانی وجود دارند که نگاه به رفتار و کردار آنها آثار ماندگاری در روند زندگی فردی و اجتماعی بر جای می گذارد و حضرت زینب(س) نمونه بارز این ماندگاری است.

 

شیخ عبدالله دشتی، امام جماعت مسجد امام مهدی(ع)  و پژوهشگر سرشناس  کویتی نیز در سخنانی تحت عنوان " زن در دیدگاه قرآن" به تبیین آیات قرآنی در این راستا پرداخت و خلقت زن و مرد را از بزرگترین آیات الهی برشمرد که به صورت مکرر در آیات قرآن کریم به چشم می خورد.

 

وی گفت : آسایش ، آرامش و استقرار هریک از زن و مرد تنها با قرار گرفتن در کنار جنس مخالف که حلال وی است، میسر است کما اینکه کار و زحمت و تلاش برای کسب لقمه نان بر خلاف بهشت از ویژگی های این جهان خاکی است.

 

در پایان  این همایش همچنین قطعنامه ای مبنی بر تاکید بر مقام زن در جامعه والای اسلامی و تلاش جهت ارتقا جایگاه و رعایت حقوق زن قرائت شد و از سخنرانان و ارائه کنندگان مقالات در این همایش با اهدای لوح یادبود، تجلیل و قدردانی به عمل آمد./994/ب101/د

ارسال نظرات