۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۶۹۵۰۱

دیدار آیت الله مقتدایی با آیت الله قبلان در بیروت

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت امنای جامعه المصطفی العالمیه، امروز با نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیروت دیدار و آخرین تحولات حوزه های علمیه لبنان و قم مقدس را مورد بررسی قرار داد.
آيت الله مقتدايي و آيت الله قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، رییس هیأت امنای جامعه المصطفی العالمیه که به لبنان سفر کرده است، امروز با آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان در بیروت دیدار کرد.

 

دو طرف در این دیدار، مسائل مختلف دینی ایران و لبنان و همچنین امور حوزه های علمیه لبنان و قم مقدس را مورد بررسی قرار داده و نقش حوزه علمیه را در گسترش ارزشها و آموزه های دینی در جامعه بسیار مهم توصیف کردند.

 

آیت الله قبلان گفت: حوزه و مراکز دینی، مناره های علمی هستند که مردم را به سوی خیر سوق داده و آنان را با مکارم اخلاق آشنا می سازند تا الگوی صالحی در جامعه باشند.

 

وی افزود: مسلمانان باید به آموزه های دینی که آنان را از شر و انحراف دور می سازد، بازگردند. پایبندی به آموزه های دینی و مسلح شدن به علم و ایمان می تواند همه را از خطر فساد و جهل و پسرفت دور سازد.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به نقش علما در جامعه، خاطر نشان ساخت: علما وارثان انبیا هستند و مردم را به خیر سوق می دهند. علما به عنوان ضامن جامعه فعالیت می کنند و باید با همه توان در برابر تعصب و افراطی گری بایستند.

 

گفتنی است حجت الاسلام شیخ مصطفی جعفری، نماینده جامعه المصطفی و جواد عواضه، مدیر روابط عمومی این جامعه نیز در این دیدار حضور داشتند./980/ب901/د

ارسال نظرات