۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۶۹۸۰۱

تشبیه کننده مسلمانان به اشغالگران نازی محاکمه می‎شود

خبرگزاری رسا ـ تلاش مسلمانان برای مجازات رهبر افراطی که نماز مسلمانان در خیابان ها را با اشغال نازی ها مقایسه کرده بود به نتیجه رسید.
رهبرفرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تلاش نمازگزاران مسلمان برای راضی کردن دستگاه قضایی فرانسه به منظور اعلام جرم یکی از رهبران افراطی فرانسوی در نهایت به نتیجه رسید.

 

این اقدام جامعه اسلامی در پی آن انجام شد که «مارین لوپن» رهبر افراطی فرانسوی، نماز مسلمانان در خیابان ها را با اشغال نازی ها مقایسه کرده بود.

 

لوپن در یک سخنرانی در در سال 2010 میلادی گفت: برای کسانی که در مورد جنگ جهانی دوم زیاد صحبت می کنند، اگر مساله آنها اشغال است پس می توانیم درباره اشغال فضای جامعه فرانسه از سوی مسلمانان هم سخن بگوییم.

 

با تلاش مسلمانان، رأی پنهانی برای برداشتن مصونیت از این سیاستمدار برداشته شد و بدین ترتیب امکان محاکمه او فراهم شده است.

 

در سال 2011 میلادی در پی اعتراض مسلمانان، مقامات فرانسه پرونده ای را برای لوپن به جرم رواج نژادپرستی باز کردند، اما این عضو پارلمان اروپایی پس از باز شدن پرونده مشمول مصونیت از پیگرد قانونی شد.

 

تاکنون پس از لغو این مصونیت وی به خاطر سخنرانی نزادپرستانه اش می تواند مورد محاکمه قرار گیرد. لوپن ریاست جبهه ملی فرانسه را از پدرش که دارای چندین کمپین نزادپرستی است، گرفته است.

 

در حال حاضر حدود شش میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کنند که سنت ها و آیین های مذهبی آنها در چند سال اخیر از سوی دولتمردان هدف محدودیت های جدی قرار گرفته است./982/ب101/د

ارسال نظرات