۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۶۹۸۳۹

یاری‎طلبی اتحادیه اروپا از رهبران ادیان توحیدی برای کاهش بحران معنویت در این قاره

خبرگزاری رسا ـ مقامات اتحادیه اروپا با تشکیل نشستی در بروکسل از رهبران ادیان الهی خواستند برای حل بحران معنویت و ارزش‌ها در اروپا چاره‌اندیشی کنند.
اديان توحيدي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با افزایش بحران معنویت در اروپا، مسؤولان اتحادیه اروپا ضمن تشکیل نشستی از رهبران ادیان الهی اسلام، یهودیت و مسیحیت خواستند برای حل این بحران چاره‌اندیشی کنند.

 

خوزه مانوئل باروسو، دبیر کمیسیون اتحادیه اروپایی ضمن شکایت از کمبود فضای اعتماد و ایجاد گسست میان شهروندان اروپایی، از رهبران ادیان الهی در خواست کمک کرد و گفت: اکنون که ما همه تلاش خود را برای غلبه بر بحران اقتصادی حاکم بر غرب معطوف کرده‌ایم، باید متوجه بحران دیگری هم که همان بحران روابط و ارزش‌ها در این قاره است، باشیم و برای مقابله با آن اقدام کنیم.

 

هرمان وان رمپوی، رییس شورای اروپا، نیز ضمن حضور در این نشست اظهار کرد: باید مسؤولان سیاسی و مذهبی در اروپا دست به دست هم دهند تا این بحران را از میان بردارند و ارزش‌ها را به جامعه برگردانند.

 

رهبران ادیان بزرگ الهی هم خواستار به رسمیت شناخته‌شدن حقوق اقلیت‌های مذهبی شدند و تاکید کردند: اقلیت‌های مذهبی در اروپا باید از همان حقوقی بهره‌مند شوند که صاحبان سایر ادیان از آن برخوردارند.

 

یحیی سرجیو پالاویسینی، نایب رییس جامعه اسلامی دینی ایتالیا خواستار مقابله با اسلام‌هراسی در اروپا شد و گفت: باید با وجود هرگونه هراس نسبت به ادیان در جامعه مقابله کنیم.

 

گفتنی است نشست میان مسؤولان سازمان‌های بزرگ اروپایی و رهبران مذهبی پیش‌تر نیز در سال 2005 و 2011 برگزار و به نقشی که ادیان الهی می‌توانند در کاستن رنج ناشی از مشکلات اجتماعی و افزایش توانایی‌ها برای مقابله با بحران‌های اقتصادی ایفا کند، اشاره کرده و نقش این ادیان در ایجاد نظم و ثبات در عرصه اجتماع بسیار مهم ارزیابی شده بود./982/ب101/د

ارسال نظرات