۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۷۰۶۴۴
مؤلف درسنامه مهدویت:

درسنامه مهدویت، منبعی کامل برای اساتید و دانشجویان است

خبرگزاری رسا - مؤلف درسنامه مهدویت گفت: در بحث مهدویت، یکی از آثاری که به توفیق خداوند متعال تألیف شد، درسنامه مهدویت است که مجموعا در چهار عنوان نگارش شد که جلد اول تا سوم آن در چند سال گذشته به چاپ رسیده و جلد چهارم آن در دست انتشار است.
جلد چهارم درسنامه مهدويت

 

حجت الاسلام خدا مراد سلیمیان، از مؤلفان و پژوهشگران حوزه علمیه اصفهان، و مؤلف مجموعه چهار جلدی «درسنامه مهدویت»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با آثار تالیفی ‌اش گفت: در بحث مهدویت، یکی از آثاری که به توفیق خداوند متعال تالیف شد، درسنامه مهدویت است که مجموعا در چهار عنوان نگارش شد که جلد اول تا سوم آن در چند سال گذشته به چاپ رسیده و جلد چهارم آن در حال چاپ است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی قم، در رابطه با مباحث و موضوعات کتب مذکور، بیان داشت: این چهار جلد که بیشتر مورد استقبال اساتید و دانشجویان قرار گرفته و تنها بحث درس نامه مهدویت است، به شرح ذیل تقسیم بندی می‌شود:

 

جلد اول این مجموعه، با عنوان «حضرت مهدی علیه السلام از آغاز تا امامت» که به مباحث موعود در ادیان، مسائل پیش از میلاد حضرت مهدی علیه السلام، نگاه اهل سنت و نسب حضرت مهدی علیه السلام، به چاپ رسیده است.

 

جلد دوم این مجموعه، با عنوات «حضرت مهدی علیه السلام و دوران غیبت» که به مباحث مفهوم شناسی غیبت، فلسفه غیبت، محل زندگی حضرت مهدی علیه السلام، همسرداری حضرت، بحث انتظار، و انحرافاتی که در دوران غیبت انجام می‌گیرد، به چاپ رسیده است.

 

جلد سوم این مجموعه، با عنوان «حضرت مهدی علیه السلام از ظهور تا حکومت» با مباحث، مفهوم شناسی حکومت، قیام حضرت مهدی علیه السلام، نشانه‌های ظهور، شرایط ظهور و مباحثی از این قبیل به چاپ رسیده است.

 

جلد چهارم این مجموعه، که در حال چاپ است، با عنوان «حضرت مهدی علیه السلام و حکومت جهانی» دوره حکومت ذیل پانزده عنوان درسی در رابطه با ویژگی‌های دوران حکومت حضرت، نقش حکومت حضرت، امنیت، عدالت، وضعیت اقتصادی است که در انتهای این جلد، بحث رجعت به طور مفصل بحث شده است.

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت، در رابطه با هدف از تألیف این مجموعه، افزود: پس از بررسی‌های مبتنی بر نیاز سنجی که طی چند سال بر روی وضعیت کتاب‌های موجود انجام شد، وضعیت تاأیف کتب مد نظر، یک نیاز ضروری به نظر می‌رسید.

 

استاد حوزه جامعة المصطفی (صلی الله علیه و آله) اصفهان، ابراز داشت: بعضی از اساتید برای تدریس در حوزه مهدویت، از کتاب‌های عمومی استفاده می کردند که برای اساتید و دانشجویان ایجاد مشکل می‌ کرد و مجموعه مهدویت، اگر به عنوان درس‌نامه در دسترس باشد، مخصوصا در شهرستان‌ها که دسترسی به کتابخانه‌های مهدویت آسان نیست، بسیار مفید خواهد بود.

 

وی در پایان صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که استفاده از مباحث ابن مجموعه تألیفی، علاوه بر متون درسی، برای ارائه در سخنرانی و مباحث جمعی نیز مطلوب است./939/ت302/ق

ارسال نظرات