۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۷۰۹۰۲

دهمین همایش «آمریکا و جهان اسلام» در قطر آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ دهمین همایش «آمریکا و جهان اسلام» با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان در پایتخت قطر آغاز به کار کرد.
اجلاس دوحه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «باب»، دهمین همایش «آمریکا و جهان اسلام» روز گذشته با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان در شهر «دوحه» پایتخت قطر آغاز به کار کرد. 


 در مراسم افتتاحیه این همایش، حامد کرزی، رییس ‌جمهور افغانستان، اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و تارا ساننشاین، معاون دیپلماسی و امور عمومی وزارت خارجه آمریکا حضور داشتند.

 

همایش دوحه تا 3 روز ادامه دارد و برگزاری 5 جلسه رسمی با محوریت مسائل و موضوعات سیاسی و فرهنگی مرتبط با جهان اسلام از برنامه‌های آن عنوان شده است.

 

«تحولات افغانستان و پاکستان»، «هنر، جنگ و امنیت»، «نحوه همگون‌شدن با یکدیگر»، «بحران سوریه و تأثیر آن بر منطقه»، «تداخل آزادی بیان با آزادی دینی و تغییر اجتماعی»، «جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و ارتقای رشد فراگیر در مصر و تونس» و «تقویت هم‌افزایی در ارتقای حقوق زنان» از محورهای مورد بررسی در همایش است.

 

رییس‌جمهور افغانستان در مراسم افتتاحیه این همایش تأکید کرد: جنگ با تروریسم که از سال 2001 میلادی آغاز شد، همچنان ادامه دارد و این جنگ هرگز به ایجاد ثبات کمک نکرده است.

 

کرزی در ادامه افزود: آیا توانسته‌ایم در این جنگ موفق شویم و پناهگاه‌های تروریست‌ها را از بین ببریم، اگر جنگ با تروریسم نبود، افزایش افراط‌گرایی در جهان اسلام از پاکستان و افغانستان تا جمهوری مالی و نیجریه را شاهد نبودیم./994/ب102/د

ارسال نظرات