۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۷۰۹۰۵

اجرای طرح جمع‌آوری نسخه‌های فرسوده قرآن‌ در کویت

خبرگزاری رسا ـ طرح جمع‌ آوری قرآن‌ها و کتب اسلامی کهنه و فرسوده در کویت با همکاری انجمن نظارت بر چاپ و نشر قرآن، سنت نبوی و علوم اسلامی این کشور اجرا شده است.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه اینترنتی «مباشر» کویت، طرح جمع‌آوری قرآن و کتب اسلامی کهنه و فرسوده در کویت با همکاری انجمن نظارت بر چاپ و نشر قرآن، سنت نبوی و علوم اسلامی این کشور اجرا شده است.

 

 این طرح با همکاری اتحادیه انجمن‌های تعاونی کویت و در راستای تلاش برای حفظ نسخه‌های کهنه قرآن کریم در این کشور در حال اجرا است.

 

در همین راستا، انجمن نظارت بر چاپ و نشر قرآن، سنت نبوی و علوم اسلامی کویت صندوق‌هایی برای جمع‌آوری قرآن‌های قدیمی و کتب اسلامی فرسوده در میان تعدادی از انجمن‌های تعاونی این کشور توزیع کرده است.

 

مسیر ماطر الظفیری، مدیر اداره نظارت بر قرآن و علوم قرآنی کویت اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح نهادینه‌کردن قداست کلام خدا در میان مسلمانان است و این قرآن‌ها پس از مرمت، به کشورهای اسلامی که نیاز دارند، ارسال خواهد شد.

 

وی افزود: شایسته نیست که قرآن مورد غفلت قرار گیرد و برای حفظ جایگاه و قداست آن بهتر است کلام وحی را در میان دیگر کتب قرار نداد.

 

مدیر اداره نظارت بر قرآن و علوم قرآنی همچنین تصریح کرد: صندوق‌های جمع‌آوری قرآن و کتب اسلامی فرسوده در میان تعدادی از انجمن‌های تعاونی همچون عبدالله المبارک، صبح الناصر، حطین و عبدالله السالم توزیع شده است و این صندوق‌ها به زودی در اختیار دیگر انجمن‌های تعاونی قرار خواهد گرفت.

 

الظفیری در پایان از شهروندان کویتی خواست که قرآن‌ها و کتب اسلامی کهنه خود را در صندوق‌های‌ مستقر شده در انجمن‌های تعاونی قرار دهند./994/ب102/د

ارسال نظرات