۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۷۱۰۱۶

تدوین کتاب «شناخت امام رضا» در گروه مطالعات فرهنگی زائر

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب«شناخت امام رضا علیه السلام»، اثر علی جان سکندری و رمضانعلی ایزانلو را در قطع رقعی، در 3 هزار شمارگان چاپ و منتشر کرد.
شهادت امام رضا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، علی جان سکندری اظهار داشت: این اثر با هدف بیان مجموعه فعالیت‌های آستان قدس رضوی و موسسات وابسته به آن در خصوص معرفی شخصیت، سنت و سیره امام رضا علیه السلام و اطلاع‌رسانی به پژوهشگران در تحقیق از زوایای مختلف زندگی ایشان و نشان دادن خلاء‌های موجود در این زمینه و پرهیز از پژوهش‌های تکراری و ایجاد زمینه آشنایی با شخصیت ایشان برای افراد در سطوح مختلف تحصیلی تدوین شده است.

 

وی گفت: آستان قدس رضوی در راستای جهت‌دهی و برنامه‌ریزی حوزه نشر در موضوع امام رضا علیه السلام، کتاب شناخت توصیفی آن حضرت را بر مبنای آثار منتشره مؤسسات آستان قدس رضوی تا پایان سال 1390 در موضوع امام رضا علیه السلام زیارت و حرم‌شناسی تهیه و تدوین کرد.

 

سکندری افزود: در بین مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با انتشار 110 عنوان، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی 102 عنوان و انتشارات به نشر 33 اثر را منتشر کرده اند که با ترجمه این آثار به 17 زبان زنده دنیا، می توان گفت که آستان قدس رضوی نقش به سزایی در تبلیغ و اشاعه سنت و سیره رضوی در جهان اسلام داشته است.

 

وی با اشاره به حجم فعالیت‌های انجام شده در 30 سال گذشته، و انتشار 186 کتاب برای مخاطب بزرگسال، 40 اثر در ارتباط با کودک و نوجوان و 81 اثر به دیگر زبان‌ها گفت: این نشان‌دهنده اهتمام جدی آستان قدس رضوی در معرفی شخصیت و سیره امام رضا علیه السلام است.

 

یادآور می شود کتاب شناخت امام رضا علیه السلام در بردارنده یک مقدمه و دو بخش است که در بخش اول، کتاب‌های فارسی در دو فصل بزرگسال و کودک و نوجوان معرفی شده و در بخش دوم، کتاب‌های منتشر شده به دیگر زبان‌ها آمده است.

 

این اثر در تکمیل کتاب‌نامه آفتاب هشتم که مختص آثار منتشرشده از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی است، منتشر شده است./934/د102/ق

ارسال نظرات