۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۷۱۰۱۸

کتاب «خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین» راهی بازار نشر شد

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب«خداشناسی در دعای عرفه امام حسین علیه السلام»، نوشته سید مسعود عمرانی را در قطع وزیری و 3 هزار شمارگان، چاپ و منتشر کرد.
امام حسين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید مسعود عمرانی نویسنده این اثر، مبحث خداشناسی را با اقتباس از دعای عرفه و با رویکرد فلسفی، عرفانی مورد بررسی قرار داده است.

 

در بخشی از این کتاب آمده است؛ بدون شک نخستین و والاترین هدف مکتب‌های الهی برنامه‌های مقدس پیامبران به ویژه حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله، مسئله توحید و شناخت آفریدگار جهان است. شناخت خداوند ضامن ایجاد تکامل انسانی و معنوی و در نتیجه سعادت اجتماعی و برقراری نظام عالی زندگی و کلید ایجاد جامعه ایده آل انسانی است.

 

دعای عرفه حضرت سید الشهداء علیه السلام علاوه بر آن که از زبان حجت خدا و امامی معصوم جاری شده، شامل مطالب عرفانی و عمیقی در مبحث خداشناسی است که کمتر در ادعیه دیگر می توان بدان دسترسی پیدا کرد.

 

براساس این گزارش، کتاب حاضر در سه فصل«کلیات»، «توحید در دعای عرفه»، «اسماء و صفات الهی»، تنظیم و تدوین شده و برخی مطالب با ادله عقلی و مؤیدات قرآنی و روایی بیان شده تا تاثیری بیشتر در فهم خوانندگان داشته باشد.

 

متن عربی دعای عرفه در این نسخه، از نسخه‌های قدیمی اقبال الاعمال گرفته شده که مطابقت کامل با متن دعای عرفه در «مفاتیح‌الجنان» را دارد.

 

همچنین در ترجمه برخی از آیات قرآن از ترجمه استاد مهدی الهی قمشه‌ای و در ترجمه عبارت دعای عرفه از ترجمه حمیدرضا شیخی استفاده شده است./934/د102/ق

ارسال نظرات