۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۷۱۶۲۱

مرکز مقابله با تشیع در مصر تأسیس شد

خبرگزاری رسا ـ سلفی‎گرایان مصر در ادامه هجمه علیه شیعیان، مرکز تبلیغ بلاغ برای مقابله با تشیع را در این کشور تأسیس کردند.
علماي سلفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از سلفی‌های مصر در راستای سیاست‌های افراط‌گرایانه و ضد دینی خود با تأسیس نخستین مرکز مقابله با تشیع در استان منیا، شیعه‌ستیزی خود را علنی کردند.

 

این مرکز با نام «مرکز تبلیغی بلاغ برای مقابله با تشیع» با هدف مبارزه با گسترش مذهب تشیع در مصر که به آن «مد شیعی» اطلاق می‌شود، تأسیس شده است.

 

هدف از تأسیس این مرکز اطلاع‌رسانی از خطر گسترش تشیع و نحوه رویارویی با آن عنوان شده است، در حالی که چنین اقداماتی تنها تفرقه و فتنه را در مصر شعله‌ور خواهد کرد و به تنش بیشتر بین مسلمانان شیعه و سنی این کشور منجر خواهد شد.

 

بنیانگذاران این مرکز قرار است با اعزام کاروان‌های ضد شیعی به شهرها و روستاهای مصر و نمایش‌های ویدیوئی علیه عقاید شیعیان، از پیروان این مذهب حقه، چهره‌ای خشن و نامطلوب ارائه کنند، این در حالی است که شیعیان مصر همواره بر برادری و اخوت با هم‌وطنان سنی تأکید کرده و از هرگونه رفتار وحشیانه با این گروه مبرا هستند.

 

این اقدامات سلفی‌ها بر ضد شیعیان در حالی است که حداقل یک میلیون شیعه در مصر زندگی می‌کنند و فشارهای امنیتی و اجتماعی بر این گروه از شهروندان مصری روز به روز بیشتر می‌شود.

 

همچنین همه اتهامات علیه شیعه، بارها از جانب علمای شیعه در قالب سخنرانی‌ها، کتاب و مقالات مختلف پاسخ داده شده است، اما گروه‌های سلفی برای شعله‌‌ور کردن آتش فتنه مذهبی هیچ‌گاه به این پاسخ‌ها توجه نکرده و همچنان بر نشر عقاید بی‌اساس و خرافی خود علیه پیروان اهل بیت(ع) اصرار دارند./982/ب102/د

ارسال نظرات