۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۷۱۷۲۲
تلاش غیرحرفه‎ای رسانه انگلیسی برای کاهش سطح مشارکت؛

خبرنگار بی بی سی: زوج ایرانی از من پرسیدند در انتخابات شرکت کنیم؟ گفتم نمی دانم!

خبرگزاری رسا ـ تلویزیون بی.بی.سی فارسی با پخش گزارش از حوزه های مختلف رای گیری در خارج از کشور به دنبال القای ناامیدی و کاهش سطح مشارکت در انتخابات است.
بي بي سي
 
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی بی.بی.سی فارسی که از صبح امروز ویژه برنامه انتخابات ریاست جمهوری ایران خود را در سطحی گسترده آغاز کرده است، تلاش می کند چهره ای سرد از حوزه‎های انتخاباتی در خارج از کشور به نمایش بگذارد.
 
این رسانه وابسته به دولت انگلیس با پخش گزارش هایی از محل سفارت و کنسولگرهای ایران در کشورهای مختلف تلاش می کند ایرانیان خارج از کشور را نسبت به حضور در انتخابات بی رغبت نشان داده و هدف نهایی خود یعنی کاهش سطح مشارکت را دنبال کند.
 
خبرنگار بی.بی.سی در ارتباطی زنده از محل کنسولگری کشورمان در لندن خبر از درگیری میان عناصر ضدانقلاب و حامیان جمهوری اسلامی داد و گفت: صبح امروز برخی مخالفان با پاشیدن رنگ به دیوار محل برگزاری انتخابات به دنبال ایجاد اخلال در رای گیری بودند و اکنون نیز مخالفان مقابل کنسولگری در حال شعار دادن علیه کسانی هستند که می خواهند در انتخابات شرکت کنند.
 
همچنین خبرنگار بی.بی.سی در تاجیکستان نیز با اشاره به اینکه حدود400نفر در این کشور می توانند در انتخابات شرکت کنند مدعی شد: ایرانیان معتقدند که هر کس رییس جمهور ایران شود تغییری در سیاست های خارجی کشور حاصل نمی شود.
 
خبرنگار بی.بی.سی از ترکیه نیز در گزارشی ساختگی با اشاره به اینکه ایرانیان در ترکیه تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند گفت: لحظاتی پیش یک زوج چندین مرتبه تا محل رای گیری آمدند و برگشتند و سپس نزد من آمدند و گفتند که به نظر شما در انتخابات شرکت کنیم یا نه! که پاسخ دادم نمی دانم! به آنان گفتم چرا نمی خواهید در انتخابات شرکت کنید؟ پاسخ دادند چون مطمئن هستیم وضعیت خیلی فرق نمی کند!
 
گفتنی است بی.بی.سی از ابتدای ایام انتخابات تمام تلاش خود را برای دلسرد کردن مردم جهت حضور در انتخابات به کار بسته و امروز نیز با ادامه همین سناریو و پخش گزارش های ناامید کننده از اقصی نقاط جهان به دنبال کاهش سطح مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری است./902/ت302/ک
 
ارسال نظرات