۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۷۱۸۳۸

مشارکت پرشور ایرانیان مقیم خارج در حماسه سیاسی

خبرگزاری رسا ـ ایرانیان مقیم خارج از کشور با حضور گسترده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پا به پای شهروندان ایرانی داخل کشور در حماسه سیاسی نقش آفرینی کردند.
انتخابات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز در برخی کشورهای جهان در حال برگزاری است و ایرانیان مقیم خارج از کشور به صورت گسترده در حماسه سیاسی مشارکت می کنند.

 

ایرانیان مقیم پاکستان در پنج حوزه انتخاباتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، سرکنسول‌گریهای کشورمان در شهرهای کراچی، لاهور، کویته و پیشاور در حال برگزاری است.

 

ایرانیان مقیم فرانسه نیز از شهرهای مختلف این کشور با حضور در محل اخذ رای در ساختمان کنسولگری سفارت ایران، در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند.

 

ایرانیان مقیم فرانسه، از ساعت‌ها قبل در پشت درهای شعبه اخذ رای منتظر بودند تا با آغاز رسمی انتخابات، رای خود را به صندوق بیاندازند.

 

رای گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اتریش نیز از ساعت 8صبح آغاز شد و ایرانیان مقیم در محل کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین به پای صندوق های رای رفتند.

 

از تاجیکستان نیز خبر می رسد که ایرانیان مقیم این کشور از ساعت 30و8 صبح در شهر دوشنبه و در ولایت ختلان حضور یافته و رأی خود را به صندوق می اندازند.

 

همزمان با آغاز رای گیری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، ایرانیان مقیم بلاروس هم با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک به کاندیدای مورد نظر خود رای دادند.

 

شبکه های رادیویی و تلویزیونی بلاروس هم پوشش انتخابات ایران را در راس اخبار خارجی خود قرارداده اند و تنوع کاندیداها با دیدگاه های مختلف سیاسی را از نکات برجسته این دوره از انتخابات ایران دانسته اند.

 

هموطنان ایرانی مقیم قزاقستان در شهرهای آستانه، آلماتی ، چیمکنت و ترکستان با شور و شوق زایدالوصفی برای انداختن رأی خود به صندوقهای رأی و از اولین ساعات اخذ رأی ، در پای صندوقها حضور یافتند.

 

صیفی، سفیر کشورمان در قزاقستان گفت: تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا هموطنان عزیزمان به راحتی بتوانند در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری شرکت نمایند و تمامی گزارشات واصله از محل صندوقهای اخذ رأی در سطح کشور قزاقستان حاکی از استقبال هموطنانمان در این کشور از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری است.

 

حضور چشمگیر هموطنان ایرانی مقیم جمهوری آذربایجان در حوزه رای گیری مستقر در کنسولگری کشورمان در باکو به حدی گسترده است که صف رای دهندگان به خارج از ساختمان کنسولگری ادامه پیدا کرده است./980/ب904/د

ارسال نظرات