۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۲۴۳
نخست وزیر عراق خطاب به سران عرب:

روابط با اسرائیل را قطع کنید

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق از سیاست‌های دوگانه برخی کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: دولتمردان عرب باید به جای سوریه، روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.
نوري مالکي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری مالکی نخست وزیر عراق امروز در مراسم روز زندانی سیاسی در بغداد با انتقاد از سیاست‌های دوگانه برخی کشورهای منطقه گفت: مفتیان تکفیری باید به جای این که فتوای جهاد را به سوریه اختصاص دهند علیه رژیم صهیونیستی فتوای جهاد صادر کنند و این رژیم را منزوی سازند.

 

وی خاطرنشان کرد: تکفیری ها رژیم صهیونیستی را فراموش کرده و به جان امت اسلامی افتاده اند، این فتواها باید به منظور جهاد مسلمانان در فلسطین اشغالی صادر می‌شد.

 

نخست وزیر عراق با انتقاد از برافروختن شعله فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی در کشورهای اسلامی از سوی برخی شخصیت‌های دینی، خواستار پایان اینگونه اقدامات شد.

 

مالکی از سیاستمداران و دولتمداران عربی و اسلامی خواست به جای قطع رابطه با سوریه، روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

 

وی همچنین با اشاره به اعتراضات و راهپیمایی‌ها در ترکیه بیان داشت: متاسفانه برخی تظاهرات در عراق را مشروع اما در سایر کشورها نامشروع و غیر قابل قبول عنوان می‌کنند.

 

نخست وزیر عراق افزود: این اظهارات درحالی صورت می‌پذیرد که تظاهرات در ترکیه به مراتب مسالمت‌آمیزتر از تظاهرات عراق است./983/ب902/د

ارسال نظرات