۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۷۲۴۰۳

خشم مسلمانان اندونزی از ممنوعیت حجاب برای افسران پلیس

خبرگزاری رسا ـ شخصیت‎های اسلامی و فعالان حقوق بشر در اندونزی از تصمیم پلیس این کشور در ممنوع کردن حجاب برای افسران پلیس زن انتقاد کردند.
منع حجاب براي افسران پليس زن در اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam" ، علمای مسلمان و گروه های حقوق بشر از پلیس اندونزی خواستند که در تصمیم خود برای ممنوع کردن حجاب برای افسران پلیس زن تجدیدنظر کند.

 

پوئنگکی ایندیارتی، مدیر اجرایی دیده بان گروه حقوق بشر "ایمپارسیا" در این ارتباط گفت: شانس استخدام شدن در نیروی پلیس باید برای همگان از جمله زنان محجبه برابر باشد.

 

پلیس های زن در اندونزی از سال 2005 میلادی از پوشیدن حجاب منع شده و هر پلیسی که این قانون را زیر پا بگذارد با خطر اخراج از نیروی پلیس روبرو خواهد شد، قانونی که خشم بسیاری از مسلمانان و فعالان حقوق بشر این کشور را به همراه داشته است.

 

از زمانی که حجاب در در سال 2004 میلادی در کشور فرانسه ممنوع شد مساله پوشش اسلامی در سراسر دنیا به چالشی جدی برای بسیاری از کشورها تبدیل شد.

 

این در حالی است که علمای اسلامی و فعالان حقوق بشر در اندونزی داشتن حجاب را یکی از حقوق اولیه پلیس های زن در این کشور می دانند.

 

نتا اس. پانه، رییس گروه دیده بان پلیس اندونزی می گوید: بسیاری از شرکت ها و موسسات در اندونزی به کارمندان زن خود اجازه داده اند که از پوشش اسلامی استفاده کنند.

 

اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی دنیا محسوب می شود و مسلمانان بیش از 85 درصد از جمعیت 237 میلیون نفری این کشور آسیایی را تشکیل می دهند./990/ب902/د

ارسال نظرات