۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۷۳۳۴۷
یکی از علمای کربلا:

سلفی‎ها با حمایت صهیونیسم جهانی و فتوای علمای درباری به کشتار شیعیان می‎پردازند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا، قتل 4 شهروند شیعه در مصر را به شدت محکوم کرد و گفت: سلفی‎ها با حمایت صهیونیسم جهانی و فتوای علمای درباری به کشتار شیعیان می‎پردازند.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از مراجع تقليد کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در پیامی، شهادت شیخ حسن شحاته از رهبران شیعه مصر و 3 تن دیگر از شیعیان به دست سلفی های این کشور را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: این حادثه ناگوار که از سوی جمعی از پیروان گروه افراطی سلفی صورت گرفت ما را به شدت متأثر کرد. سلفی ها با این اقدام به شرف، امنیت، چهره و تاریخ نورانی این کشور تجاوز کردند.

 

آیت الله مدرسی افزود: تأسف آورتر این است که علامه شیخ حسن شحاته و سه تن از مومنان بدون هیچ گناهی و تنها به دلیل احیای نیمه شعبان مورد حمله و قتل قرار گرفتند. این قربانیان به مدت 2 ساعت در خیابان ها کشیده شده تا اینکه به شهادت رسیدند.

 

این عالم عراقی با اشاره به اینکه ملت مصر از این حادثه به شدت ناراحت است، تصریح کرد: ملت مصر در طول تاریخ مرتکب چنین جنایتی نشده بود تا اینکه اندیشه های سلفی با حمایت صهیونیسم جهانی، دلارهای نفت و فتوای علمای درباری به این کشور نفوذ کرد.

 

وی در قبال گسترش اندیشه های سلفی در مصر هشدار داد و خاطر نشان ساخت: چگونه است که علما و مومنان به مدت 2 ساعت شکنجه شوند، اما نیروهای امنیتی هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.

 

آیت الله مدرسی در پایان تأکید کرد: دستگیری سریع جنایتکاران، برخورد با شیوخ فتنه و مقابله با هرج و مرج فتنه و همچنین اعلام عزای عمومی از وظایف دولت مصر است.

 

گفتنی است سلفی گرایان روستای الجیزه مصر به منزل یکی از شیعیان که شیخ حسن شحاته و دو تن از برادرانش در آن حضور داشتند، یورش برده و به ضرب و شتم حاضران در منزل پرداختند.

 

شیخ حسن شحاته، دو تن از برادارنش و یکی از شاگردانش بر اثر این حمله به شهادت رسیدند. این جنایت بدون عکس العمل خاصی از نیروهای امنیتی صورت گرفت./980/ب902/د

 

ارسال نظرات