۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۷۳۴۴۴
سید علی فضل الله:

دولت مصر به محاکمه قاتلان شیعیان پایبند باشد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با محکومیت کشتار 5 تن از شیعیان مصر اظهار داشت: حکومت مرسی به وعده های خود در قبال محاکمه عاملان این جنایت پایبند باشد.
سيد علي فضل الله
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله خطیب جمعه بیروت در بیانیه‌ای جنایت گروه‌های تکفیری در کشتار شیخ حسن شحاته و چهار تن از همراهانش در الجیزه مصر را محکوم کرد.
 
وی دولت مصر را به محاکمه عاملان این جنایت فراخواند و گفت: گروه‌های تکفیری ابتدایی ترین مبانی و قواعد اسلامی را در الجیزه رعایت نکرده و انسانیت را مورد هدف قرار دادند.
 
حجت الاسلام فضل الله اظهار داشت: این گونه رفتارهای غیر انسانی نشأت گرفته از گفتمان تحریک آمیز مذهبی و طایفه ای است که با آموزه های اسلامی که همگان را به وحدت تشویق می کند کاملا مغایرت دارد.
 
خطیب جمعه بیروت خواستار برگزاری نشستی بین گروه‌های مختلف اسلامی در الازهر شد و افزود: باید مشکلات جهان اسلام را به واسطه رایزنی و گفت‌وگو حل و فصل کرد.
 
وی گفت: اختلافات مذهبی و طایفه‌ای ناشی از پروژه خطرناکی است که دشمنان جهان اسلام در راستای اهداف و مصالح رژیم صهیونیستی طراحی کرده‌اند.
 
حجت الاسلام فضل الله تاکید کرد: همه مسلمانان باید بدانند رژیم صهیونیستی دشمن واقعی آنان است و در برابر این رژیم یکپارچه و متحد شوند./983/ب903/د
ارسال نظرات