۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۷۳۸۵۴
نماینده آیت الله سیستانی:

شهادت شیخ شحاته به دور از دین و انسانیت بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی با محکوم کردن قتل شیعیان در مصر گفت: شهادت شیخ شحاته و یارانش جنایتی بزرگ و به دور از دین، اخلاق و انسانیت بود.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد با  محکوم کردن شهادت شیخ حسن شحاته از علمای شیعه مصر و 4 تن از یارانش در حین برگزاری مراسم میلاد نیمه شعبان در مصر، گفت: شیخ شحاته به دلیل تعصب‎های کورکورانه ای به شهادت رسید که در چند سال اخیر در کشورهای اسلامی به راه افتاده است.

 

وی افزود: این اقدام شنیع علیه شیخ شحاته و یارانش جنایتی بزرگ و به دور از دین، اخلاق و انسانیت بود.

 

حجت الاسلام کربلایی، مصر را کشوری متمدن و معروف به اعتدال‎گرایی دانست و تصریح کرد: این جنایت نشان داد که تعصب‎گرایی همانند غده‎ای در مصر نفوذ کرده است. متاسفانه این گونه مسائل را در عراق، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی به وفور شاهد هستیم.

 

وی بیانیه صادره از الازهر مصر در محکومیت شهادت شیخ حسن شحاته را حائز نکات مهم توصیف کرد و بیان داشت: تأکید الازهر مصر از علما، خطبا و اندیشمندان جهان اسلام مبنی بر حرمت خون انسان‎ها اعم از مسلمان و غیر مسلمان یک اقدام پسنددیه از سوی این دانشگاه اسلامی است.

 

نماینده آیت الله سیستانی در بیان دومین نکته مهم الازهر مصر به شعله‏‎ور شدن افکار تعصب‎گرا اشاره کرد و ادامه داد: افکار متعصب موجب مباح دانستن خون، جان، مال و ناموس انسان‎های دیگر می‎شود که این مساله یک امر بسیار خطرناکی به شمار می آید. ما از همه مسلمان می خواهیم که به یکدیگر احترام گذاشته و وحدت را سر لوحه امور خود قرار دهند.

 

خطیب جمعه کربلا از نظام حاکم مصر خواست که هر چه سریعتر امنیت را به کشور بازگرداند و عامل قتل شیخ حسن شحاته و یارانش را مجازات کند./994/ب901/د

ارسال نظرات