۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۷۴۳۹۴
آیت الله قبلان:

تروریسم ساخته استعمارگران است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تاکید بر لزوم اتحاد مسلمانان در برابر فتنه‌های مذهبی بیان داشت: تروریسم ساخته کشورهای استکباری و استعمارگر است و هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام ندارد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار با گروهی از جمعیت علمای مسلمان که امروز برگزار شد، اظهار داشت که همه مسلمانان باید در قبال تعصب و خشونت افراد تندرو متحد شده و زندگی مسالمت‌آمیزی را بین خود و پیروان سایر ادیان و مذاهب ترتیب دهند.

 

وی تصریح کرد: تروریسم ساخته کشورهای استکبار و استعمارگر است که هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام ندارد چرا که اسلام با خشونت و هتک حرمت انسان‌ها کاملا مخالف است.

 

این عالم لبنانی خواستار تکیه علمای جهان اسلام به گفتمان اعتدال و وحدت طلب شد و گفت: علما باید از فراگیر شدن فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی بین مسلمانان جلوگیری کنند.

 

آیت الله قبلان ادامه داد: امت اسلامی سالهاست که با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان مواجه است، امری که وظیفه علما برای تنویر افکار عمومی و نزدیک کردن پیروان ادیان و مذاهب مختلف به یکدیگر را سنگین‌تر می‌کند.

 

در ادامه این دیدار شیخ ابراهیم البریدی با تشکر از اقدامات آیت الله قبلان گفت: ما از خداوند منان می‌خواهیم به واسطه تدبر علما و حکمای جهان اسلام، فتنه مذهبی و طایفه‌ای از کشورهای اسلامی رخت بر ببندد./983/ب902/د

ارسال نظرات